Početna > Biznis
Biznis

„Stelantis” prelazi na proizvodnju električnih automobila

„Stelantis”, kompanija nastala pre godinu dana spajanjem „Fijata” i „Pežoa”, juče je predstavila dugoročni plan razvoja rekavši da planira da udvostruči prihode na 300 milijardi evra do 2030. Nijedna fabrika nije posebno spomenuta, pa ni „Fijat”, ali ono što važi za sve jeste prelazak na proizvodnju električnih automobila.
Foto: Unsplash/carlosaranda

Karlos Tavares, izvršni direktor „Stelantisa”, rekao je da planiraju da do kraja ove decenije 100 odsto prodaje u Evropi i 50 odsto prodaje u SAD budu električna vozila.

„Planiramo da imamo više od 75 električnih vozila na baterije i da do 2030. postignemo globalnu godišnju prodaju električnih vozila od pet miliona vozila”, naveo je Tavares.

Planiraju da emisiju ugljen-dioksida do 2030. smanje za 50 odsto, a da do 2038. dostignu nultu emisiju.

„Obavezujemo se da ćemo postati industrijski šampion u borbi protiv klimatskih promena, dostižući nultu emisiju ugljenika do 2038. Preuzimanje vodeće uloge u dekarbonizaciji je naš doprinos održivoj budućnosti”, rekao je Tavares naglašavajući da će isporučivati inovativna, čista, bezbedna i pristupačna rešenja za mobilnost.

Kao i drugi veliki proizvođači automobila, „Stelantis” se suočava s velikim izazovima u pretvaranju svog asortimana proizvoda od tradicionalnih motora s unutrašnjim sagorevanjem na modele s nultom emisijom štetnih gasova i razvojem tehnologije za samostalnu vožnju, dok se bori za tržišni udeo sa „Teslom” i nizom drugih električnih modela.

„Ponosni smo što smo stari proizvođač automobila”, rekao je Tavares.

„Biti zastareli proizvođač automobila pokazuje našu sposobnost da dizajniramo i proizvodimo bezbedne proizvode u velikom obimu. Drugi to još moraju da dokažu”, dodao je on.

Tavares je rekao da se nada da će vrlo brzo objaviti dogovor s italijanskom vladom o fabrici baterija koju grupa želi da izgradi u zemlji, nakon što je Rim prošlog meseca obećao da će je podržati sa 369 miliona evra javnog novca.

Fabrika baterija u Termoliju, u južnoj Italiji, bila bi „Stelantisova” treća u Evropi, nakon onih koje su ranije najavljene u Francuskoj i Nemačkoj, i biće pretvorena iz postojeće fabrike motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Tavares je rekao da ne očekuje da će se globalni nedostatak poluprovodničkih čipova, koji je doveo do toga da proizvođači automobila širom sveta smanje proizvodnju, prekinuti u toku ove godine.

Evro na dvogodišnjem minimumu, tonu i funta, forinta i zlot

 

Preuzmite android aplikaciju.