Почетна > Бизнис
Бизнис

„Стелантис” прелази на производњу електричних аутомобила

„Стелантис”, компанија настала пре годину дана спајањем „Фијата” и „Пежоа”, јуче је представила дугорочни план развоја рекавши да планира да удвостручи приходе на 300 милијарди евра до 2030. Ниједна фабрика није посебно споменута, па ни „Фијат”, али оно што важи за све јесте прелазак на производњу електричних аутомобила.
Фото: Unsplash/carlosaranda

Карлос Таварес, извршни директор „Стелантиса”, рекао је да планирају да до краја ове деценије 100 одсто продаје у Европи и 50 одсто продаје у САД буду електрична возила.

„Планирамо да имамо више од 75 електричних возила на батерије и да до 2030. постигнемо глобалну годишњу продају електричних возила од пет милиона возила”, навео је Таварес.

Планирају да емисију угљен-диоксида до 2030. смање за 50 одсто, а да до 2038. достигну нулту емисију.

„Обавезујемо се да ћемо постати индустријски шампион у борби против климатских промена, достижући нулту емисију угљеника до 2038. Преузимање водеће улоге у декарбонизацији је наш допринос одрживој будућности”, рекао је Таварес наглашавајући да ће испоручивати иновативна, чиста, безбедна и приступачна решења за мобилност.

Као и други велики произвођачи аутомобила, „Стелантис” се суочава с великим изазовима у претварању свог асортимана производа од традиционалних мотора с унутрашњим сагоревањем на моделе с нултом емисијом штетних гасова и развојем технологије за самосталну вожњу, док се бори за тржишни удео са „Теслом” и низом других електричних модела.

„Поносни смо што смо стари произвођач аутомобила”, рекао је Таварес.

„Бити застарели произвођач аутомобила показује нашу способност да дизајнирамо и производимо безбедне производе у великом обиму. Други то још морају да докажу”, додао је он.

Таварес је рекао да се нада да ће врло брзо објавити договор с италијанском владом о фабрици батерија коју група жели да изгради у земљи, након што је Рим прошлог месеца обећао да ће је подржати са 369 милиона евра јавног новца.

Фабрика батерија у Термолију, у јужној Италији, била би „Стелантисова” трећа у Европи, након оних које су раније најављене у Француској и Немачкој, и биће претворена из постојеће фабрике мотора с унутрашњим сагоревањем.

Таварес је рекао да не очекује да ће се глобални недостатак полупроводничких чипова, који је довео до тога да произвођачи аутомобила широм света смање производњу, прекинути у току ове године.

Evro na dvogodišnjem minimumu, tonu i funta, forinta i zlot

 

Преузмите андроид апликацију.