Farovi su konstantno izloženi raznim uticajima koji utiču na to da matiraju, odnosno da vremenom gube na providnosti, tj. da svetlost kroz njih ne prolazi onako kako bi trebalo.
Ova pojava može vrlo negativno da utiče na vidljivost u vožnji, naročito u lošim vremenskim uslovima, kao što su kiša, magla, sneg… Još kada se na njima nakupi nečistoća (prašina, blato…), mogu dramatično da izgube mogućnost osvetljavanja puta i dela pored puta.
To može da bude izuzetno opasno i po vozača i po bicikliste, pešake, pokvareno zaustavljeno vozilo…
Zato je apsolutno neisplativo da ne reagujete na vreme i ne sredite farove koji su požuteli, matirali, „zamutili“ se ili kako god se već narodski naziva ova pojava.
Koliko košta poliranje farova?
Od 1.000 dinara, pa naviše. U više servisa su nam rekli da cena zavisi od stanja farova, tj. od toga koliko posla će imati majstor koji radi poliranje, modela automobila…
Na primer, u jednom renomiranom lancu servisa koji se generalno bavi automobilskim staklima, rekli su nam da poliranje farova za Folksvagen Golf 5 košta 3.250 dinara.
Definitivno deluje skupo, ali dobijate garanciju da će farovi biti kao novi najmanje 2 godine.
Koliko je efikasno poliranje farova?
Izuzetno je efikasno. Pogledajte slike ispod. Naravno, podrazumeva se da poliranje uradite u nekoj renomiranoj firmi koja radi sa kvalitetnim materijalima i alatima i čiji radnici znaju šta rade.
Međutim, ekstremno je važno da se nakon poliranja farovi zaštite – odnosno da se stavi zaštitni sloj koji ima višestruku funkciju – između ostalog, štiti od sunčevih UV zraka, olakšava skidanje nečistoća prilikom redovnog pranja, sprečava da se nečistoće uvuku u mikropore (da ih tako nazovemo) u površini plastike fara.
Imajte u vidu da kao i kod svakog drugog posla, npr. kod klasičnog poliranja kompletnog automobila, i poliranje farova može da se uradi veoma loše i veoma dobro.
Stoga se pre poliranja raspitajte i potražite neki proveren servis ili majstora.
Kako se radi poliranje farova?
Ovo su osnovni koraci:
1) Skida se oštećeni sloj (šmirgl papir od npr. 600, pa naviše, sve do npr. 3.000)
2) Obavlja se poliranje (posebnim sredstvima, alatima, itd.)
3) Nanosi se zaštitni premaz
Naravno, u zavisnosti od stanja farova, možda šmirgl papir, bar grublji, nije uopšte potreban; možda će morati mnogo da se šmirgla ukoliko postoji neka dublja ogrebotina; možda nešto treće…
Uradi sam rešenja – koliko su efikasna?
Zavisi koje „rešenje“, zavisi koliko je plastika fara već matirala, zavisi koliko je vlasnik auta spreman da se potrudi, koliko vremena da potroši, da li je uopšte dovoljno informisan da bi mogao to da obavi kako treba…
Zaboravite na razna „uradi sam“ rešenja koja deluju suviše lako. Od kada postoje mediji, postoje i naslovi koji služe samo da vas „navuku“ da kliknete na taj tekst ili kupite taj proizvod…
Na primer, pasta za zube… Verovatno ste i iz prve ruke čuli da pasta za zube čini čuda. Međutim, postoji „milion“ vrsta paste za zube sa različitim nivoom abrazivnih karakteristika, nije svaka plastika na svakom faru ista, nisu svi farovi iste starosti, nisu svi matirali i oštećeni do istog nivoa, itd.
Da ne komplikujemo dalje – proguglajte i naći ćete razna sredstva za „uradi sam“ poliranje farova, od najjeftinijih pasti do čitavih setova sa raznim emulzijama, „sunđerima“ za poliranje“, itd.
Na vama je da odlučite šta želite i šta vam se više isplati.
Preuzmite android aplikaciju.