Фарови су константно изложени разним утицајима који утичу на то да матирају, односно да временом губе на провидности, тј. да светлост кроз њих не пролази онако како би требало.
Ова појава може врло негативно да утиче на видљивост у вожњи, нарочито у лошим временским условима, као што су киша, магла, снег… Још када се на њима накупи нечистоћа (прашина, блато…), могу драматично да изгубе могућност осветљавања пута и дела поред пута.
То може да буде изузетно опасно и по возача и по бициклисте, пешаке, покварено заустављено возило…
Зато је апсолутно неисплативо да не реагујете на време и не средите фарове који су пожутели, матирали, „замутили“ се или како год се већ народски назива ова појава.
Колико кошта полирање фарова?
Од 1.000 динара, па навише. У више сервиса су нам рекли да цена зависи од стања фарова, тј. од тога колико посла ће имати мајстор који ради полирање, модела аутомобила…
На пример, у једном реномираном ланцу сервиса који се генерално бави аутомобилским стаклима, рекли су нам да полирање фарова за Фолксваген Голф 5 кошта 3.250 динара.
Дефинитивно делује скупо, али добијате гаранцију да ће фарови бити као нови најмање 2 године.
Колико је ефикасно полирање фарова?
Изузетно је ефикасно. Погледајте слике испод. Наравно, подразумева се да полирање урадите у некој реномираној фирми која ради са квалитетним материјалима и алатима и чији радници знају шта раде.
Међутим, екстремно је важно да се након полирања фарови заштите – односно да се стави заштитни слој који има вишеструку функцију – између осталог, штити од сунчевих УВ зрака, олакшава скидање нечистоћа приликом редовног прања, спречава да се нечистоће увуку у микропоре (да их тако назовемо) у површини пластике фара.
Имајте у виду да као и код сваког другог посла, нпр. код класичног полирања комплетног аутомобила, и полирање фарова може да се уради веома лоше и веома добро.
Стога се пре полирања распитајте и потражите неки проверен сервис или мајстора.
Како се ради полирање фарова?
Ово су основни кораци:
1) Скида се оштећени слој (шмиргл папир од нпр. 600, па навише, све до нпр. 3.000)
2) Обавља се полирање (посебним средствима, алатима, итд.)
3) Наноси се заштитни премаз
Наравно, у зависности од стања фарова, можда шмиргл папир, бар грубљи, није уопште потребан; можда ће морати много да се шмиргла уколико постоји нека дубља огреботина; можда нешто треће…
Уради сам решења – колико су ефикасна?
Зависи које „решење“, зависи колико је пластика фара већ матирала, зависи колико је власник аута спреман да се потруди, колико времена да потроши, да ли је уопште довољно информисан да би могао то да обави како треба…
Заборавите на разна „уради сам“ решења која делују сувише лако. Од када постоје медији, постоје и наслови који служе само да вас „навуку“ да кликнете на тај текст или купите тај производ…
На пример, паста за зубе… Вероватно сте и из прве руке чули да паста за зубе чини чуда. Међутим, постоји „милион“ врста пасте за зубе са различитим нивоом абразивних карактеристика, није свака пластика на сваком фару иста, нису сви фарови исте старости, нису сви матирали и оштећени до истог нивоа, итд.
Да не компликујемо даље – прогуглајте и наћи ћете разна средства за „уради сам“ полирање фарова, од најјефтинијих пасти до читавих сетова са разним емулзијама, „сунђерима“ за полирање“, итд.
На вама је да одлучите шта желите и шта вам се више исплати.
Преузмите андроид апликацију.