Avioni retko lete preko Tihog okeana iz nekoliko razloga.
Prvo, zbog enormne veličine okeana, pilotima bi bilo izuzetno teško pronaći sigurno mesto za sletanje u slučaju problema. Osim toga, Aljaska, iako blizu, ima ograničen broj međunarodnih aerodroma.
Piloti često preferiraju rute sa više aerodroma radi veće sigurnosti. Iako su avionske nesreće retke, profitabilnost vazdušnog saobraćaja podstiče kompanije da biraju najkraće i najekonomičnije puteve.
Kada se posmatra linija leta između Severne Amerike i Azije preko Tihog okeana, na dvodimenzionalnoj mapi izgleda kao najbrža opcija. Međutim, kad se uzme u obzir zakrivljenost Zemlje, rastojanje postaje veće.
Letenje iznad velikih vodenih površina često podrazumeva suočavanje s lošim vremenom, uključujući oluje i munje. Avioni biraju rute izbegavanja loših vremenskih uslova, jer iako su retke nesreće zbog nevremena, jake turbulencije mogu izazvati nemir među putnicima.
Vazdušne struje u troposferi, najnižem sloju atmosfere, mogu znatno uticati na brzinu leta. Letenje u pravcu vazdušnih struja može skratiti let, dok letenje protiv njih može produžiti vreme putovanja. Razmatranje ovih faktora prilikom odabira rute leta doprinosi bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja.
Preuzmite android aplikaciju.