Kada je „Folksvagen” 2019. godine zacrtao svoju električnu budućnost, bio je najveći proizvođač automobila na svetu, sa svim šansama da pretekne Teslu sa prvog mesta proizvođača vozila na baterije do sredine ove decenije.
„Folksvagen će se radikalno promeniti. Neki od vas možda trljaju oči u čudu. Ali nemojte pogrešiti – supertanker ubrzava,” rekao je tada akcionarima tadašnji izvršni direktor Herbert Dies.
Ali ta transformacija se nije dogodila. Skoro pet godina kasnije, Folksvagen grupa, uključujući „Audi” i „Porše”, i dalje je miljama iza „Tesle” Ilona Maska, prodavši manje od polovine od 1,3 miliona električnih vozila svog rivala iz SAD prošle godine.
Da stvar bude gora, šampion nemačke proizvodnje takođe gubi od novih izazivača iz Kine koja je njegovo pojedinačno najveće tržište i zemlja u kojoj je „Folksvagen” najprodavaniji automobilski brend od 2000. godine.
Brend je blizu da izgubi tu krunu od lokalnog kineskog električnog rivala BID-a.
„Folksvagen je upravo zaostao u trci električnih vozila na baterije“, rekao je Al Bedvel, direktor „Globaldejta” koji se fokusira na trendove e-mobilnosti.
„Veliki problem je Kina, gde zapravo očekujemo da će „Folksvagen ove godine nazadovati u pogledu obima prodaje“, rekao je on za Si-En-En.
Kineska industrijska proizvodnja u novembru porasla za 6,6 odsto međugodišnje
Preuzmite android aplikaciju.