Када је „Фолксваген” 2019. године зацртао своју електричну будућност, био је највећи произвођач аутомобила на свету, са свим шансама да претекне Теслу са првог места произвођача возила на батерије до средине ове деценије.
„Фолксваген ће се радикално променити. Неки од вас можда трљају очи у чуду. Али немојте погрешити – супертанкер убрзава,” рекао је тада акционарима тадашњи извршни директор Херберт Диес.
Али та трансформација се није догодила. Скоро пет година касније, Фолксваген група, укључујући „Ауди” и „Порше”, и даље је миљама иза „Тесле” Илона Маска, продавши мање од половине од 1,3 милиона електричних возила свог ривала из САД прошле године.
Да ствар буде гора, шампион немачке производње такође губи од нових изазивача из Кине која је његово појединачно највеће тржиште и земља у којој је „Фолксваген” најпродаванији аутомобилски бренд од 2000. године.
Бренд је близу да изгуби ту круну од локалног кинеског електричног ривала БИД-а.
„Фолксваген је управо заостао у трци електричних возила на батерије“, рекао је Ал Бедвел, директор „Глобалдејта” који се фокусира на трендове е-мобилности.
„Велики проблем је Кина, где заправо очекујемо да ће „Фолксваген ове године назадовати у погледу обима продаје“, рекао је он за Си-Ен-Ен.
Kineska industrijska proizvodnja u novembru porasla za 6,6 odsto međugodišnje
Преузмите андроид апликацију.