Trećina dečaka u Velikoj Britaniji čitanje knjiga iz nastavnog programa doživljava kao kaznu, pokazala je anketa sprovedena među nastavnicima u srednjim školama.
Pokazalo se i da devojčice izbegavaju čitanje, ali da je to izraženije među dečacima, prenosi britanski Tajm.
Nastavnici smatraju da je razlog takvog ponašanja verovatno i to što deca dosta vremena provode čitajući blogove i postove na društvenim mrežama.
Istraživanje je pokazalo da je „nerado čitanje“ sve veći problem u školama, pri čemu skoro devet od 10 nastavnika krivi društvene medije za udaljavanje dece od knjiga.
Manje od petine nastavnika misli da dečaci čitanje vide kao nešto što je zabavno, a više od polovine kaže da će dečaci uvek birati da čitaju „laku“ knjigu umesto „teže“.
Anketu je sproveo Iou Gov na više od 500 nastavnika srednjih škola i u njoj su „nevoljni čitaoci“ definisani kao oni koji su sposobni da čitaju, ali koje treba nagovoriti da uzmu knjigu u ruke.
Generalni sekretar Udruženja lidera škola i koledža Džef Barton rekao je da i odrasli i deca imaju tendenciju da čitaju više kratkih tekstova – kao što su postovi na društvenim mrežama i blogovi – umesto dugih romana i „nefikcionalnih knjiga“.
„Postojeći nacionalni nastavni plan i program nije dobar u podsticanju ljubavi prema čitanju. Nastavni plan i program, na primer, zagovara književnost pre 1914. i dve Šekspirove drame, koje su, uprkos svim svojim zaslugama, prilično nepristupačne za mnogu decu ove starosne grupe“, rekao je on.
Saobraćaj u Grčkoj paralisan zbog protesta, veliki skup u Atini
Preuzmite android aplikaciju.