Трећина дечака у Великој Британији читање књига из наставног програма доживљава као казну, показала је анкета спроведена међу наставницима у средњим школама.
Показало се и да девојчице избегавају читање, али да је то израженије међу дечацима, преноси британски Тајм.
Наставници сматрају да је разлог таквог понашања вероватно и то што деца доста времена проводе читајући блогове и постове на друштвеним мрежама.
Истраживање је показало да је „нерадо читање“ све већи проблем у школама, при чему скоро девет од 10 наставника криви друштвене медије за удаљавање деце од књига.
Мање од петине наставника мисли да дечаци читање виде као нешто што је забавно, а више од половине каже да ће дечаци увек бирати да читају „лаку“ књигу уместо „теже“.
Анкету је спровео Иоу Гов на више од 500 наставника средњих школа и у њој су „невољни читаоци“ дефинисани као они који су способни да читају, али које треба наговорити да узму књигу у руке.
Генерални секретар Удружења лидера школа и колеџа Џеф Бартон рекао је да и одрасли и деца имају тенденцију да читају више кратких текстова – као што су постови на друштвеним мрежама и блогови – уместо дугих романа и „нефикционалних књига“.
„Постојећи национални наставни план и програм није добар у подстицању љубави према читању. Наставни план и програм, на пример, заговара књижевност пре 1914. и две Шекспирове драме, које су, упркос свим својим заслугама, прилично неприступачне за многу децу ове старосне групе“, рекао је он.
Saobraćaj u Grčkoj paralisan zbog protesta, veliki skup u Atini
Преузмите андроид апликацију.