Početna > Biznis
Biznis

Upozorenje na pojavu lažnih prodavnica

Uoči kineske Nove godine, stručnjaci kompanije Kasperski otkrili su prevarantske veb-sajtove koji iskorišćavaju globalnu popularnost ovog praznika.
Foto: Unsplash/Tofee-barbecue

Lažni veb-sajtovi promovišu poklone po sniženim cenama, privlačeći kupce naizgled dobrim ponudama kako bi iskoristili praznično raspoloženje. Prevaranti primaju uplate, ali ne isporučuju ništa, ostavljajući žrtve praznih ruku.

U jednom slučaju, stručnjaci ove kompanije otkrili su lažan veb-sajt koji reklamira poklon kartice i druge predmete koji imaju veze sa simbolom 2025. kineske Nove godine – zmijom. Ova prevarantska prodavnica privlači potencijalne kupce popustima, stvarajući osećaj hitnosti i pritiskajući ih da brzo obave „kupovinu”.

Međutim, nakon što izvrše uplatu, prevaranti nestaju, ostavljajući potrošače praznih ruku.

Ovakvi prevarantski veb-sajtovi targetiraju neoprezne korisnike širom sveta.

U drugom slučaju, prevaranti se nisu potrudili da „ažuriraju” izbor proizvoda u svojim prodavnicama. Kompanija Kasperski je takođe otkrila lažan veb-sajt koji reklamira dekoracije sa simbolom prošlogodišnje kineske Nove godine – zmajem.

Ovaj veb-sajt prikazuje primamljive cene na raznovrsnim artiklima, uključujući lampione, ručne radove, markice, maske i još mnogo toga.

„Kineska Nova godina se slavi širom sveta, a njena sve veća popularnost je čini privlačnom metom za prevarante”, upozorila je Olga Svistunova, stručnjak za bezbednost u kompaniji Kasperski.

Sajber kriminalci su brzi kada je u pitanju zloupotreba globalnih trendova i fokusiraju se na entuzijazam potrošača i praznični duh.

Da bi ostali bezbedni i izbegli razočaranje, važno je da korisnici obrate pažnju na detalje, provere autentičnost onlajn prodavnica i budu oprezni sa ponudama koje deluju neobično velikodušno – često su osmišljene da prevare.

Pol Makartni upozorio: „Ne dozvolite da veštačka inteligencija potkrada umetnike“

Preuzmite android aplikaciju.