Уочи кинеске Нове године, стручњаци компаније Касперски открили су преварантске веб-сајтове који искоришћавају глобалну популарност овог празника.
Лажни веб-сајтови промовишу поклоне по сниженим ценама, привлачећи купце наизглед добрим понудама како би искористили празнично расположење. Преваранти примају уплате, али не испоручују ништа, остављајући жртве празних руку.
У једном случају, стручњаци ове компаније открили су лажан веб-сајт који рекламира поклон картице и друге предмете који имају везе са симболом 2025. кинеске Нове године – змијом. Ова преварантска продавница привлачи потенцијалне купце попустима, стварајући осећај хитности и притискајући их да брзо обаве „куповину”.
Међутим, након што изврше уплату, преваранти нестају, остављајући потрошаче празних руку.
Овакви преварантски веб-сајтови таргетирају неопрезне кориснике широм света.
У другом случају, преваранти се нису потрудили да „ажурирају” избор производа у својим продавницама. Компанија Касперски је такође открила лажан веб-сајт који рекламира декорације са симболом прошлогодишње кинеске Нове године – змајем.
Овај веб-сајт приказује примамљиве цене на разноврсним артиклима, укључујући лампионе, ручне радове, маркице, маске и још много тога.
„Кинеска Нова година се слави широм света, а њена све већа популарност је чини привлачном метом за преваранте”, упозорила је Олга Свистунова, стручњак за безбедност у компанији Касперски.
Сајбер криминалци су брзи када је у питању злоупотреба глобалних трендова и фокусирају се на ентузијазам потрошача и празнични дух.
Да би остали безбедни и избегли разочарање, важно је да корисници обрате пажњу на детаље, провере аутентичност онлајн продавница и буду опрезни са понудама које делују необично великодушно – често су осмишљене да преваре.
Pol Makartni upozorio: „Ne dozvolite da veštačka inteligencija potkrada umetnike“
Преузмите андроид апликацију.