Žene su generalno savesniji vozači od muškaraca, međutim, u poslednje vreme za volanom se sve više zatiču i žene koje imaju alkohol u krvi ili su čak pod dejstvom narkotika.
Iako vlada mišljenje da su žene oprezniji vozači od muškaraca sve ih je više za volanom u alkoholisanom stanju ili pod uticajem narkotika, naročito u noćnim satima, i sve je više žena koje voze rizično.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za da, ako se pogleda statistika, može se videti da je tek svaka 14. žrtva u saobraćaju žena za volanom.
„Žene su generalno mnogo savesniji i bezbedniji vozači, međutim, primećeno je da nije retkost u poslednje vreme da se za volanom zatiču pripadnice lepšeg pola sa alkoholom u krvi ili čak i pod dejstvom narkotika“, naveo je Okanović.
Prema njegovim rečima, vozači velikih i skupih automobila koriste činjenicu da ostali vozači zaziru od njih, pa na to nisu imune ni žene, međutim, nije to samo njihova specifičnost da se bahate u skupim automobilima.
„Ja mislim da nisu svi u luksuznim automobilima bahati, već oni lakše upadaju u oko. Međutim, žene jesu i savesniji i bezbedniji vozači“, podvukao je.
Govoreći o ženskoj psihologiji za volanom, istakao je da muškarci voze bahato da bi se dokazali, dok žene imaju svoj cilj i zato voze bahato.
Često se dešava, ističe, da na pešačkom prelazu majkama sa detetom pre stane muškarac nego žena u kolima.
„Imamo primere bahatog ponašanja i kod jednih i kod drugih, ali žene su svakako savesnije“, napomenuo je Okanović.
Neophodno je omasovljavanje video-nadzora
Komentarišući pojavu da su se na društvenim mrežama pojavile grupe koje obaveštavaju gde se nalazi saobraćajna policija, rekao je da nije problem što vozači znaju gde se nalazi policija, već što znaju gde se ne nalazi i tamo se dešavaju najteže saobraćajne nesreće i tamo se vozači ponašaju nesavesno.
Prema njegovom mišljenju, neophodno je omasovljavanje video-nadzora.
„Protekle godine najmanje poginulih je na teritoriji Beograda od kada se vodi statistika. Još nisu urađene analize zašto je tako, ali neke pretpostavke govore u prilog tome da je upravo stavljanje masovnog video-nadzora doprinelo tome“, naveo je Okanović.
Apelovao je na roditelje da daju dobar primer svojoj deci kako se treba ponašati u saobraćaju.
Menjač nije naslon za ruke i još devet grešaka koje mogu skratiti životni vek naših automobila
Preuzmite android aplikaciju.