Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Мењач није наслон за руке и још девет грешака које могу скратити животни век наших аутомобила

Да ли сте скоро купили нови аутомобил? За већину нас, куповина аутомобила, било половног или новог, представља веома велику инвестицију
Фото: Pexels/torsten

Наравно, свако од нас жели да му аутомобил траје што дуже и постоје неки знаци упозорења који нам говоре шта није у реду са нашим љубимцем на четири точка. Ако одмах по куповини кола морате ићи у сервис или имате проблеме током вожње, ситуација је алартмантна.

Пре куповине аутомобила било у сервису или од претходног власника, постоје неке ствари које морате проверити. Када говоримо о возилу које је одржавано и сасвим исправно, а почне да манифестује знаке кварова након што је у вашем власништву неко време, онда је проблем у вама.

Ваше лоше навике утичу на перформансе вашег аутомобила, а ми вам овог пута представљамо најчешће.

Игноришете ручну кочницу

Сви знамо чему служи ручна кочница, зар не? Њено друго име је паркинг кочница и требало би да је користите чак и када сте паркирани на равном.

Ако је не користите, читава тежина вашег возила ослања се на један мали комад метала који се налази у трансмисији, а зове се запонац. Он је величине прста и наравно, због велике килаже се може брзо излизати. То можете спречити употребом ручне кочнице, јер ћете тако распоредити тежину аутомобила.

Фото: Pexels/albin
Дозвољавате резервоару да се испразни

Наравно, сваком од нас се барем једном десило да нема довољно новца да сипа гориво или да једноставно сметне са ума ту обавезу. Ипак, када знате да мало више горива у резервоару може спречити оштећење читавог тог система, вероватно то више нећете одлагати до крајњег момента. Пумпе за гориво се хладе тако што стоје потопљене у гориву, а ако често дозвољавате резервоару да се испразни, ризикујете брже и чешће кварове тог система.

Сипање горива ће заболети ваш новчаник, то стоји, али је вероватно исплативија варијанта од замене пумпе за гориво.

Нагло прелазите из брзине у рикверц

Када излазите из паркинг места, и нема нигде никога око вас, да ли одмах пребацујете у брзину и крећете напред? Иако вам то не делује као лоша ствар, нагла промена правца може оштетити погонски склоп вашег возила.

Фото: Pexels/mike

Следећи пут када будете пребацивали у прву из рикверца, дајте аутомобилу прилику да се у потпуности заустави. Тих неколико секунди ће вас спасити муке са мотором, трансмисијом и осовинама.

Давање гаса пре него што се мотор загреје

Пре него што додате гас, дајте свом возилу прилику да мирно ради неко време. На тај начин, дозволићете бољу дистрибуцију уља кроз мотор и достизање радне температуре.

Стискање педале за гас неће убрзати тај процес, али може проузроковати штету која се може избећи. Када нагло додате гас, узрокујете нагле промене температуре и стварате стрес међу уско упакованим компонентама мотора.

Гас до даске када вам није потребан

Јел волите брзу вожњу? Ако је волите, онда сигурно знате колико јако морате притиснути кочницу да бисте успорили. И брза вожња и нагло кочење нису добри за ваш аутомобил. Ако желите да га сачувате и уштедите новац који бисте дали мајстору за поправке, смањите дожљивај и контролишите свој порив за брзином.

Користите мењач као наслон за руку

Код нас је већина аутомобила са ручним мењачем и велики број возача има навику да једну руку држи на мењачу, а другу на волану. Када наслоните своју руку на мењач, иако вама делује безазлено, стварате додатни притисак на тај део система.

У сваком случају, по прописима, обе руке треба да буду на волану, па вам саветујемо да се одвикнете од тога.

Фото: Pexels/mike

Злостављате квачило

Када се зауставите, притиснете квачило колико год да можете, и чекајући на семафору да упали зелено, померате се центиметар по центиметар унапред као и сва возила испред и око вас. Ипак, у овом случају, између површина квачила се ствара трење, које може проузроковати проблеме са перформансама вашег возила.

Зауставите се и поступно крените када стојите – неће вас ништа коштати, неће дуже трајати, а спасиће вас одласка код мајстора, бар на неко време.

Преносите превише терета

Што је један аутомобил тежи, више стреса има његов погон, суспензија и кочнице, а тако троши и више горива. Ваш аутомобил треба да буде што је могуће лакши. Наравно, не предлажемо чупање било којих компоненти, али вам саветујемо да у њега не трпате бројне ствари које вам нису потребне.

На први поглед нећете приметити никакву разлику у вожњи, али нећете имати потребу да га возите код мајстора дуже време.

Држање кочнице на низбрдици

Када ваш аутомобил иде низбрдо и хвата брзи залет, логично је да ћете притиснути кочницу. Ипак, морате знати да тај потез узрокује гомилање топлоте у кочионом систему, што повећава ризик од прегревања и деформисања његових компоненти.

Ако пређете на мању брзину, решићете тај проблем, јер ће природна декомпресија која се тада дешава у погону одржати ваш аутомобил у брзини која је сасвим безбедна.

Занемарујете знаке упозорења

Ваш аутомобил свакодневно разговара са вама, а да ви тога можда нисте ни свесни. Он вам на више начина саопштава да са њим нешто није у реду. Чудне вибрације, пуцкање, куцкање и други звуци су нешто што не смете занемарити.

Иако нећете одмах осетити утицај свега тога на ваше возачко искуство, стићи ће вас кад тад. Ко не плати на мосту, плати на ћуприји!

Napitak pun cinka poboljšava memoriju, jača imunitet i najbolje je popiti ga ujutru na prazan stomak

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке