Početna > Biznis
Biznis

Srbija zauzela svoje mesto na gastronomskoj mapi sveta

Direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović izjavila je u Beogradu na svečanoj promociji Gault & Millau za 2023. da TOS drugu godinu za redom ima saradnju sa tim prestižnim gastronomskim vodičem, jer je gastronomija sastavni deo turističke ponude Srbije.
Foto: Pixabay/RitaE

“Ono što možemo da vidimo po svim istraživanjima, gastronomija je jedan od pet ključnih motiva za dolazak turista u Srbiju i ono što je još važnije, jedan od tri glavnih pozitivnih utisaka koje ponesu sa naše destinacije“, rekla je Labović na predstavljanju gastronomskog vodiča u beogradskom hotelu “Hajat“.

Prema njenim rečima, saradnja sa tim renomiranim svetskim gastronomskim vodičem, koji je prisutan u 27 zemalja sveta, na četiri kontitnenta, pokazuje da je Srbija zauzela svoje mesto na gastronomskoj mapi sveta.

Vodič, kako je navela, puno pomaže u dodatnoj promociji Srbije kao turističke destinacije i Srbije kao gastronomske destinacije, jer Gault&Millau je ta vrsta vodiča koja na jednom mestu predstavlja ne samo restorane najkvalitetnije po nezavisnim i međunarodnim standardima, već i vinarije, destilerije, pop-restorane, poslastičarnice i seoska domaćinstva.

“Praktično na jednom mestu imamo ono što je najbolje iz gastronomske ponude i time omogućavamo i olakšavamo turistima da kada putuju kroz Srbiju odaberu one ukuse koje žele da probaju, jer gastronomija je doživljaj i doživljaj je ono što mi kao TOS nudimo, tako da pozivamo sve da dožive ukuse Srbije i Srbiju“, rekla je Labović.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić rekao je da je u prva tri meseca ove godine, zahvaljujući dobroj ponudi, u Srbiji povećan broj stranih turista za 38 odsto, što je rezultiralo i povećanjem broja noćenja za 58 procenata.

“Naši ugostitelji se ne opredeljuju samo za tradicionalne oblike ugostiteljstva i hranu i pića sa autentičnim geografskim poreklom, sve više uzimaju moderne stvari i primenjuju ih u ponudi i upravo je i to dovelo da u faktički dva vodeća gastronomska vodiča na svetu od prošle godine imamo i restorane i ugostiteljske objekte Srbije, koji će svakako doprineti boljem imidžu naše zemlje“, rekao je Kandić.

Kandić je dodao da će se isto tako povećati i konkurenciju među samim ugostiteljima i uticati da se bore, jer kada svako od njih bude poželeo da se nađe u ovim vodičima, to će značiti i veći kvalitet turističke ponude u Srbiji.

Momirović: U okolnostima rata u Evropi obezbedili smo redovno snabdevanje tržišta

Preuzmite android aplikaciju.