Direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović izjavila je u Beogradu na svečanoj promociji Gault & Millau za 2023. da TOS drugu godinu za redom ima saradnju sa tim prestižnim gastronomskim vodičem, jer je gastronomija sastavni deo turističke ponude Srbije.
“Ono što možemo da vidimo po svim istraživanjima, gastronomija je jedan od pet ključnih motiva za dolazak turista u Srbiju i ono što je još važnije, jedan od tri glavnih pozitivnih utisaka koje ponesu sa naše destinacije“, rekla je Labović na predstavljanju gastronomskog vodiča u beogradskom hotelu “Hajat“.
Prema njenim rečima, saradnja sa tim renomiranim svetskim gastronomskim vodičem, koji je prisutan u 27 zemalja sveta, na četiri kontitnenta, pokazuje da je Srbija zauzela svoje mesto na gastronomskoj mapi sveta.
Vodič, kako je navela, puno pomaže u dodatnoj promociji Srbije kao turističke destinacije i Srbije kao gastronomske destinacije, jer Gault&Millau je ta vrsta vodiča koja na jednom mestu predstavlja ne samo restorane najkvalitetnije po nezavisnim i međunarodnim standardima, već i vinarije, destilerije, pop-restorane, poslastičarnice i seoska domaćinstva.
“Praktično na jednom mestu imamo ono što je najbolje iz gastronomske ponude i time omogućavamo i olakšavamo turistima da kada putuju kroz Srbiju odaberu one ukuse koje žele da probaju, jer gastronomija je doživljaj i doživljaj je ono što mi kao TOS nudimo, tako da pozivamo sve da dožive ukuse Srbije i Srbiju“, rekla je Labović.
Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić rekao je da je u prva tri meseca ove godine, zahvaljujući dobroj ponudi, u Srbiji povećan broj stranih turista za 38 odsto, što je rezultiralo i povećanjem broja noćenja za 58 procenata.
“Naši ugostitelji se ne opredeljuju samo za tradicionalne oblike ugostiteljstva i hranu i pića sa autentičnim geografskim poreklom, sve više uzimaju moderne stvari i primenjuju ih u ponudi i upravo je i to dovelo da u faktički dva vodeća gastronomska vodiča na svetu od prošle godine imamo i restorane i ugostiteljske objekte Srbije, koji će svakako doprineti boljem imidžu naše zemlje“, rekao je Kandić.
Kandić je dodao da će se isto tako povećati i konkurenciju među samim ugostiteljima i uticati da se bore, jer kada svako od njih bude poželeo da se nađe u ovim vodičima, to će značiti i veći kvalitet turističke ponude u Srbiji.
Momirović: U okolnostima rata u Evropi obezbedili smo redovno snabdevanje tržišta
Preuzmite android aplikaciju.