Boje su važne ljudima koji ih vide i moćno psihološko sredstvo. Psihološkim upotrebom boja možemo poslati pozitivnu ili negativnu poruku, povećati prodaju, smiriti ljude ili ih ohrabriti. Evo šta nam kaže psihologija boja.
Psihologija boja se koristi u svim aspektima marketinga, posebno pri dizajniranju logotipa, veb stranice, stranice knjige ili pakovanja proizvoda.
Oblast industrijske psihologije ima posebnu oblast, koja proučava samo psihologiju boje. Zapamtite boje, na primer, Coca-Cola. Kada čujete za ovaj proizvod, njihov logo zaigra pred vašim očima. Psihologija boja se menja sa svetlijim ili tamnijim nijansama boja, a često se vezuju za različita značenja. Zapamtite da različite kulture imaju različita shvatanja određenih boja.
Crna
Crna je boja autoriteta i moći, stabilnosti i snage. Ova boja je takođe povezana sa inteligencijom. U crnoj odeći izgledamo vitkije. Ponekad je ova boja povezana sa zlom – kauboj sa crnim šeširom je skoro uvek bio loš. Na zapadnoj hemisferi, crna je povezana sa tugom. Crna je ozbiljna boja koja izaziva jake emocije – lako je ugušiti ljude sa previše crnog.
Bela
U većem delu sveta ova boja asocira na nevinost (venčanice), čistoću (lekari u belim mantilima) i sigurnost (loše stvari se uglavnom dešavaju u mraku, a ne po sunčanom danu). Takođe se koristi za projektovanje odsustva boje ili neutralnosti. U nekim istočnim delovima sveta, bela je povezana sa tugom i tugom. Takođe je povezano sa kreativnošću.
Siva
Siva se najčešće povezuje sa praktičnim, vanvremenskim, čvrstim stvarima u životu. Previše sive vodi do zagušenja, tako da ljudi neće ništa osetiti, međutim, malo sive će dodati osećaj samopouzdanja i čvrstoće vašem proizvodu. Neke nijanse sive su povezane sa starošću, smrću, porezima, depresijom ili osećanjem da smo zalutali. Srebro se često povezuje sa nečim jakim i pouzdanim.
Crvena
Ako želite da privučete pažnju, koristite crvenu boju. Često se na ovu boju prvo gleda. Crvena je boja energije, povezana sa pokretom i uzbuđenjem. Ljudi okruženi crvenom bojom zaključiće da im srce brže kuca i da su malo bez daha. To je potpuno pogrešna boja za zid u dečijoj sobi, ali sjajna ako želite da naterate ljude da se kreću. Crvena nije dobra boja za prekomernu upotrebu, ali crvena tačka na pravom mestu je pametan potez u većini slučajeva (crveni detalj u neutralnoj prostoriji će svakako privući oko). Crvena je boja života, i upravo iz tog razloga, to je boja koju nose neveste u Kini. Ova boja se koristi i za praznike koji promovišu ljubav i darivanje (crvene ruže, Dan zaljubljenih, Božić, itd.), međutim – prava boja ljubavi je roze. Ružičasta, od svih boja, najviše umiruje. Ružičasta je boja romantike, ljubavi, nežnih osećanja.
Plava
Kada pitate ljude koja im je omiljena boja – većina će reći plava. Većina sveta je plava – nebo, more. Kada gledamo u plavo, telo proizvodi hemikalije koje nas smiruju; iako to ne važi za sve nijanse plave. Neke nijanse ili previše plave uopšte mogu poslati poruku hladnoće. Mnoge spavaće sobe su plave, upravo zato što je to boja koja odmara. Tokom godina, plava se povezivala sa osećajem pouzdanosti, mudrosti i lojalnosti (postoji mnogo plavih uniformi). Ljudi su produktivniji u plavim sobama jer su mirni i fokusirani na zadatke.
Zelena
Boja rasta, prirode i novca. Takođe, umirujuća boja, koja odgovara našim čulima. Boja tamnozelene šume povezana je sa terminima poput konzervativnog, muškog i bogatog. Bolnice koriste svetlo zelenu jer smiruje pacijente. Takođe je boja povezana sa zavišću, srećom, velikodušnošću i plodnošću. To je tradicionalna boja mira, harmonije, podrške i dobre energije.
Žuta
Vesela žuta je boja sunca, povezana sa smehom, srećom i dobrim vremenom. Osoba okružena žutom se oseća optimistično jer mozak oslobađa više serotonina u ovu boju. Ipak, sa žutom pazite, kada je intenzivna, tada je boja plamena, a studije pokazuju da deca u takvim prostorijama više plaču, a ljudi se lakše naljute. Žuta može ubrzati naš metabolizam i podstaći našu kreativnost. Neke nijanse žute asociraju na kukavičluk, a zlatne na dolazak boljih vremena.
Narandžasta
Najvatrenija boja na planeti. Boja koja najviše asocira na zabavu, sreću, energiju, toplinu i organske proizvode. Takođe je povezano sa ambicijom. Ništa u vezi ove boje nije umirujuće.
Ljubičasta
Koje boje su bili ogrtači i ogrtači kraljeva i kraljica? Ljubičasta! To je kraljevska boja, povezana sa bogatstvom, prosperitetom i sofisticiranošću. Ova boja stimuliše deo mozga koji rešava probleme. Kada se koristi previše, radiće veštački. Koristite ga pažljivo da biste doneli osećaj misterije, mudrosti i poštovanja. Za tinejdžerke će to verovatno biti omiljena boja, sa svim svojim nijansama.
Smeđa
Ova boja je povezana sa pouzdanošću, stabilnošću i prijateljstvom. To je boja zemlje i ne postoji boja koja bi bolje predstavljala stabilnost. Takođe asocira na nešto prirodno i organsko. U Indiji je to boja žalosti.
Preuzmite android aplikaciju.