Početna > Biznis
Biznis

Promet na malo u SAD porastao 7,6 posto u prazničnoj sezoni

Promet u trgovini na malo u SAD porastao je 7,6 posto tokom sezone prazničnih kupovina u periodu od 1. novembra do 24. decembra, jer su ogromni popusti privukli potrošače, prema današnjim podacima kompanije Masterkard.
Foto: Freepik/master1305
To je iznad Masterkardove septembarske prognoze rasta prodaje od 7,1 odsto, kada je ta kartičarska kuća predvidela da će potrošači pomeriti kupovine na oktobar u potrazi za povoljnijim cenama koje se nude u pretprodaji, prenosi Rojters.

Ipak, ovogodišnji praznični rast maloprodaje manji je od prošlogodišnjeg od 8,5 procenata, pošto su višedecinijski visoka inflacija, rast kamatnih stopa i preteća recesije učinili potrošače opreznima.

Prodavci, uključujući onlajn trgovca Amazon i lanac robnih kuća Volmart, ponudili su velike popuste tokom praznične sezone kako bi se otarasili viška zaliha i vratili ih na normalne nivoe.

To je dovelo do velike potražnje za svim proizvodima – od igračaka do elektronike, naročito tokom petodnevnog perioda između Dana zahvalnosti i sajber ponedeljka.

Prodaja elektronike je, međutim, opala za 5,3 odsto u širem periodu od otprilike dva meseca, do kraja novembra, u odnosu na uporedni lanjski period, prema izveštaju „Mastercard SpendingPulse“.

S druge strane, prodaja u kategorijama odeće i restorana porasla je za 4,4 posto i za 15,1 procenat, respektivno, što je doprinelo ukupnom povećanju prometa tokom ta dva meseca.

Prodaja na internetu je skočila za 10,6 odsto u tom periodu, što je nešto manje od lanjskog rasta od 11 procenata, navodi se u izveštaju.

„Mastercard SpendingPulse“ meri promet u fizičkim prodavnicama i na mreži koji je realizovan korišćenjem svih oblika plaćanja. Isključuje prodaju automobila.

Eliksir grupa: Naši resursi su na raspolaganju Sektoru za vanredne situacije

 

Preuzmite android aplikaciju.