Почетна > Бизнис
Бизнис

Промет на мало у САД порастао 7,6 посто у празничној сезони

Промет у трговини на мало у САД порастао је 7,6 посто током сезоне празничних куповина у периоду од 1. новембра до 24. децембра, јер су огромни попусти привукли потрошаче, према данашњим подацима компаније Мастеркард.
Фото: Freepik/master1305
То је изнад Мастеркардове септембарске прогнозе раста продаје од 7,1 одсто, када је та картичарска кућа предвидела да ће потрошачи померити куповине на октобар у потрази за повољнијим ценама које се нуде у претпродаји, преноси Ројтерс.

Ипак, овогодишњи празнични раст малопродаје мањи је од прошлогодишњег од 8,5 процената, пошто су вишедецинијски висока инфлација, раст каматних стопа и претећа рецесије учинили потрошаче опрезнима.

Продавци, укључујући онлајн трговца Амазон и ланац робних кућа Волмарт, понудили су велике попусте током празничне сезоне како би се отарасили вишка залиха и вратили их на нормалне нивое.

То је довело до велике потражње за свим производима – од играчака до електронике, нарочито током петодневног периода између Дана захвалности и сајбер понедељка.

Продаја електронике је, међутим, опала за 5,3 одсто у ширем периоду од отприлике два месеца, до краја новембра, у односу на упоредни лањски период, према извештају „Mastercard SpendingPulse“.

С друге стране, продаја у категоријама одеће и ресторана порасла је за 4,4 посто и за 15,1 проценат, респективно, што је допринело укупном повећању промета током та два месеца.

Продаја на интернету је скочила за 10,6 одсто у том периоду, што је нешто мање од лањског раста од 11 процената, наводи се у извештају.

„Mastercard SpendingPulse“ мери промет у физичким продавницама и на мрежи који је реализован коришћењем свих облика плаћања. Искључује продају аутомобила.

Eliksir grupa: Naši resursi su na raspolaganju Sektoru za vanredne situacije

 

Преузмите андроид апликацију.