Рат у Украјини и висока стопа инфлације прилично су променили навике немачких потрошача. Људи сада више него раније одлазе у дисконте тражећи производе по повољнијим ценама, показују нови подаци предузећа за истраживање тржишта ГфК.
Тако је на тржишту удео радњи које нуде попусте увећан у односу на супермаркете и специјализоване трговинске радње, а робне марке ланаца као што је „Лидл” су популарније, преноси агенција ДПА.
„Домаћинства реагују веома брзо када се општи услови значајно промене”, рекао је стручњак за малопродају Роберт Кечкеш из ГфК-а за агенцију ДПА. „Тако је било и кад је почела пандемија и сада је исто, са ратом у Украјини и високом стопом инфлације. Људи су узнемирени, многи виде да им остаје мање новца и то прилично утиче на то колико ће да троше”, додао је Кечкеш.
Према ГфК-у, у марту су сви добављачи у продавницама животних намирница, уз изузетак дрогерија, имали пад промета. Али, дисконтима иде боље него супермаркетима. „Алди”, „Лидл” и остали су у марту изгубили „само” четири одсто промета у односу на исти месец прошле године, супермаркети 10 одсто, а специјализоване продавнице читавих 14 одсто. Кечкеш каже да потрошачи окрећу леђа скупљим продавницама. Истовремено, робне марке великих ланаца продавница су успеле да, у првом кварталу, повећају свој удео на тржишту, у односу на самосталне, скупље брендове.
Најновије истраживање потврђује резултате недавне анализе британског „Вича” да купци све мање купују брендиране производе и окрећу се робним маркама.
Подсетимо, пре пандемије тржишни удео трговачких брендова је достизао рекорде у девет најразвијенијих европских земаља. Први пут 2017. удео ових производа у укупној трговини износио је 30 и више процената у 17 од 20 земаља ЕУ. Према подацима портала „Статиста”, од почетка пандемије до септембра 2020. продаја производа робних марки порасла је за 5,7 одсто, а највише је повећана куповина хране и пића.
Поједини производи приватне робне марке чак и три пута су јефтинији од оригиналних. Ни Србија не заостаје, а према нашој недавној анкети спроведеној међу неким од највећих трговца, удео ових производа у њиховим радњама удвостручен је за последњих 10 година. Тако је у „Делезу” он већ достигао око 30 процената.
Преузмите андроид апликацију.