Početna > Biznis
Biznis

Potrošači u Nemačkoj sve više štede na hrani

Rat u Ukrajini i visoka stopa inflacije prilično su promenili navike nemačkih potrošača. Ljudi sada više nego ranije odlaze u diskonte tražeći proizvode po povoljnijim cenama, pokazuju novi podaci preduzeća za istraživanje tržišta GfK.

Tako je na tržištu udeo radnji koje nude popuste uvećan u odnosu na supermarkete i specijalizovane trgovinske radnje, a robne marke lanaca kao što je „Lidl” su popularnije, prenosi agencija DPA.

„Domaćinstva reaguju veoma brzo kada se opšti uslovi značajno promene”, rekao je stručnjak za maloprodaju Robert Kečkeš iz GfK-a za agenciju DPA. „Tako je bilo i kad je počela pandemija i sada je isto, sa ratom u Ukrajini i visokom stopom inflacije. Ljudi su uznemireni, mnogi vide da im ostaje manje novca i to prilično utiče na to koliko će da troše”, dodao je Kečkeš.

Prema GfK-u, u martu su svi dobavljači u prodavnicama životnih namirnica, uz izuzetak drogerija, imali pad prometa. Ali, diskontima ide bolje nego supermarketima. „Aldi”, „Lidl” i ostali su u martu izgubili „samo” četiri odsto prometa u odnosu na isti mesec prošle godine, supermarketi 10 odsto, a specijalizovane prodavnice čitavih 14 odsto. Kečkeš kaže da potrošači okreću leđa skupljim prodavnicama. Istovremeno, robne marke velikih lanaca prodavnica su uspele da, u prvom kvartalu, povećaju svoj udeo na tržištu, u odnosu na samostalne, skuplje brendove.

Najnovije istraživanje potvrđuje rezultate nedavne analize britanskog „Viča” da kupci sve manje kupuju brendirane proizvode i okreću se robnim markama.

Podsetimo, pre pandemije tržišni udeo trgovačkih brendova je dostizao rekorde u devet najrazvijenijih evropskih zemalja. Prvi put 2017. udeo ovih proizvoda u ukupnoj trgovini iznosio je 30 i više procenata u 17 od 20 zemalja EU. Prema podacima portala „Statista”, od početka pandemije do septembra 2020. prodaja proizvoda robnih marki porasla je za 5,7 odsto, a najviše je povećana kupovina hrane i pića.

Pojedini proizvodi privatne robne marke čak i tri puta su jeftiniji od originalnih. Ni Srbija ne zaostaje, a prema našoj nedavnoj anketi sprovedenoj među nekim od najvećih trgovca, udeo ovih proizvoda u njihovim radnjama udvostručen je za poslednjih 10 godina. Tako je u „Delezu” on već dostigao oko 30 procenata.

Putnici se ne odriču letovanja, iako troškovi rastu

Preuzmite android aplikaciju.