Kriptokompanije će morati da upozore kupce da ne treba da očekuju zaštitu ako njihova investicija krene po zlu.
Takođe će morati da uvedu i period „hlađenja“ za one koji investiraju prvi put, deo je novih pravila koje je nametnuo britanski finansijski nadzorni organ.
Uprava za finansijsko ponašanje (FCA) najavila je da će od 8. oktobra kompanije koje promovišu kripto proizvode ili usluge morati da nose jasno upozorenje o riziku u svojim oglasima.
FCA je saopštila da bi primer takvog obaveštenja uključivao da se kupcima kaže da ne treba da očekuju zaštitu „ako nešto krene naopako“ i da bi trebalo da budu „spremni da izgube sav novac koji ulože“. Kupce treba podstaći da „odvoje dva minuta da saznaju više“, dodaje FCA.
Kompanije koje reklamiraju kriptoimovinu, uključujući kriptovalute kao što je bitkoin, moraće da ponude pauzu novim investitorima koji traže da ulažu u njihove proizvode. Bonusi za upoznavanje prijatelja sa proizvodima kriptofirme takođe će biti zabranjeni.
Šeldon Mils, izvršni direktor za potrošače i konkurenciju u FCA, rekao je da potrošači treba da shvate da kriptoindustrija ostaje uglavnom neregulisana, sa nedostatkom bezbednosne podrške i mreže zbog čega su investitori u opasnosti da izgube sav svoj novac, prenosi Bizportal.
„Na ljudima je da odluče da li će kupiti kriptovalute. Ali istraživanja pokazuju da mnogi žale zbog ishitrene odluke. Nova pravila daju ljudima vremena da donesu informisan izbor. Oni koji ulažu treba da budu spremni da izgube sav svoj novac“, rekao je on.
FCA je saopštila da je istraživanje pokazalo da se procenjeno vlasništvo nad kriptovalutama u Velikoj Britaniji više nego udvostručilo između 2021. i 2022. godine. Prema anketi koju je naručila FCA, 10 odsto ispitanika je reklo da poseduje kriptoimovinu.
FCA je saopštila da je Uprava za standarde oglašavanja već osudila neke kriptopromocije, uključujući reklamu Luno, berze kriptovaluta, koja se pojavila na londonskoj podzemnoj i londonskoj autobuskoj mreži koja je glasila: „Kada vidite bitkoin u podzemnoj železnici, to je vreme za kupovinu.“
FCA je takođe 2021. presudila da je Facebook oglas za navijački token koji je izdao fudbalski klub Arsenal banalizovao ulaganje u kriptovalute.
FCA je saopštila da su novim pravilima kriptovalute usklađene sa režimom koji je uveden prošle godine za obmanjujuće oglase u vezi sa visokorizičnim investicijama.
Preuzmite android aplikaciju.