Почетна > Бизнис
Бизнис

Нова правила: Огласи за криптовалуте морају да садрже упозорење купцима

Криптокомпаније ће морати да упозоре купце да не треба да очекују заштиту ако њихова инвестиција крене по злу.
Фото: Танјуг/АР/Kin Cheung

Такође ће морати да уведу и период „хлађења“ за оне који инвестирају први пут, део је нових правила које је наметнуо британски финансијски надзорни орган.

Управа за финансијско понашање (ФЦА) најавила је да ће од 8. октобра компаније које промовишу крипто производе или услуге морати да носе јасно упозорење о ризику у својим огласима.

ФЦА је саопштила да би пример таквог обавештења укључивао да се купцима каже да не треба да очекују заштиту „ако нешто крене наопако“ и да би требало да буду „спремни да изгубе сав новац који уложе“. Купце треба подстаћи да „одвоје два минута да сазнају више“, додаје ФЦА.

Компаније које рекламирају криптоимовину, укључујући криптовалуте као што је биткоин, морац́е да понуде паузу новим инвеститорима који траже да улажу у њихове производе. Бонуси за упознавање пријатеља са производима криптофирме такође ће бити забрањени.

Шелдон Милс, извршни директор за потрошаче и конкуренцију у ФЦА, рекао је да потрошачи треба да схвате да криптоиндустрија остаје углавном нерегулисана, са недостатком безбедносне подршке и мреже због чега су инвеститори у опасности да изгубе сав свој новац, преноси Бизпортал.

„На људима је да одлуче да ли ће купити криптовалуте. Али истраживања показују да многи жале због исхитрене одлуке. Нова правила дају људима времена да донесу информисан избор. Они који улажу треба да буду спремни да изгубе сав свој новац“, рекао је он.

ФЦА је саопштила да је истраживање показало да се процењено власништво над криптовалутама у Великој Британији више него удвостручило између 2021. и 2022. године. Према анкети коју је наручила ФЦА, 10 одсто испитаника је рекло да поседује криптоимовину.

ФЦА је саопштила да је Управа за стандарде оглашавања већ осудила неке криптопромоције, укључујуц́и рекламу Луно, берзе криптовалута, која се појавила на лондонској подземној и лондонској аутобуској мрежи која је гласила: „Када видите биткоин у подземној железници, то је време за куповину.“

ФЦА је такође 2021. пресудила да је Фацебоок оглас за навијачки токен који је издао фудбалски клуб Арсенал банализовао улагање у криптовалуте.

ФЦА је саопштила да су новим правилима криптовалуте усклађене са режимом који је уведен прошле године за обмањујуће огласе у вези са високоризичним инвестицијама.

Rusija ponovo među deset najvećih ekonomija sveta

Преузмите андроид апликацију.