Nedostatak čipova koji remeti globalnu proizvodnju automobila mogao bi se nastaviti do 2022, pa čak i 2023. godine, rekao je jedan od vodećih nemačkih proizvođača automobilske industrije.
„Kovid je bio stres test za industriju koja je trebala temeljan pregled svojih lanaca snabdevanja“, rekao je predsednik Daimlera Ola Kelenius.
Isporuke poluprovodničkih čipova nisu uspele da zadovolje potražnju u širokom spektru industrija.
To uključuje i proizvodnju automobila koja je omogućila brzi oporavak od pandemije, prenosi portal Klix.
„Nestašicu je uzrokovalo zatvaranje u Maleziji i moglo bi značajno da utiče na proizvodnju i prodaju u trećem tromesečju“, rekao je za BBC Kelenius, koji je i šef Mercedes-Benza.
To znači da bi nestašica mogla potrajati do 2023. godine, ali se Kelenius nada da će to biti na nivou koji su doživeli poslednjih nekoliko meseci.
Kelenius je rekao da je Kovid bio stres test i „saobraćajna gužva“ za automobilsku industriju.
„Proći će“, dodao je, „neko vreme dok se sve ne pokrene“, prenosi portal Klix.
„Naučićemo iz ovog stresnog testa i još dublje razmotriti sve nivoe lanca distribucije kako bismo sistem učinili robusnijim“, rekao je Kelenius.
Harald Kroeger, član uprave Boscha – jednog od najvećih svetskih dobavljača delova i sistema, rekao je za BBC da je glavni razlog smanjenja ponude na tržištu automobila taj što je potražnja dramatično porasla, što je, prema njegovim rečima, dobra vest za industriju.
„Pre samo godinu bili smo u mračnom dobu koronavirusa, prodaja je pala i niko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno žurimo da pokušamo ispuniti taj zahtev“, rekao je.
Preuzmite android aplikaciju.