Nemačka agencija za istraživanje tržišta GfK, saopštila je danas da je njen indeks potrošačkog raspoloženja za jul pao na -25,4 poena sa junskih -24,2 poena
Agencija na osnovu preliminarnih podataka smatra da će GfK indeks potrošačkog raspoloženja u Nemačkoj pasti prvi put nakon osam meseci rasta, navodi se u saopštenju GfK.
„Raspoloženje nemačkih potrošača ukazuje na još veću nesigurnost nego ranije, a to se vidi u činjenici da je tendencija ka štednji ponovo porasla ovog meseca“, izjavio je stručnjak GfK za ponašanje potrošača, Rolf Birkl.
Potrošači u manjem broju nego ranije očekuju povećanje plata, a ovaj indeks je mesečno pao za 2,4 poena, sa junskih -8,2 poena na -10,6 poena.
Mnogi zaposleni procenjuju da će zbog visoke inflacije morati da prihvate pad vrednosti sopstvenih realnih primanja u 2023. godini, a rast plata verovatno neće moći da sasvim nadoknadi taj gubitak.
Privatna potrošnja u Nemačkoj stagnira, a eksperti procenjuju da ona neće biti važan faktor ekonomskog razvoja ove godine, kao i da će biti realno manja nego u 2022. godini.
Trend pada godišnje stope inflacije bi mogao da se nastavi, što je svakako dobra vest.
Pad kupovne moći će se nastaviti, ali on će biti blaži nego što se očekivalo, navodi se u saopštenju agencije GfK.
Kampanja Srbije i Evropske unije u odvajanju kućnog otpada dala odličan rezultat
Preuzmite android aplikaciju.