Почетна > Бизнис
Бизнис

Немачки потрошачи изгубили оптимизам, ГфК индекс у паду након осам месеци раста

Немачка агенција за истраживање тржишта ГфК, саопштила је данас да је њен индекс потрошачког расположења за јул пао на -25,4 поена са јунских -24,2 поена
Фото: Танјуг/AP Photo/Markus Schreiber

Агенција на основу прелиминарних података сматра да ће ГфК индекс потрошачког расположења у Немачкој пасти први пут након осам месеци раста, наводи се у саопштењу ГфК.

„Расположење немачких потрошача указује на још већу несигурност него раније, а то се види у чињеници да је тенденција ка штедњи поново порасла овог месеца“, изјавио је стручњак ГфК за понашање потрошача, Ролф Биркл.

Потрошачи у мањем броју него раније очекују повећање плата, а овај индекс је месечно пао за 2,4 поена, са јунских -8,2 поена на -10,6 поена.

Многи запослени процењују да ће због високе инфлације морати да прихвате пад вредности сопствених реалних примања у 2023. години, а раст плата вероватно неће моћи да сасвим надокнади тај губитак.

Приватна потрошња у Немачкој стагнира, а експерти процењују да она неће бити важан фактор економског развоја ове године, као и да ће бити реално мања него у 2022. години.

Тренд пада годишње стопе инфлације би могао да се настави, што је свакако добра вест.

Пад куповне моћи ће се наставити, али он ће бити блажи него што се очекивало, наводи се у саопштењу агенције ГфК.

Kampanja Srbije i Evropske unije u odvajanju kućnog otpada dala odličan rezultat

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке