Telekom Srbija će u maju proširiti svoju mrežu na nemačko tržište, krajem godine i na američko, a planira i da izađe na evropsku berzu sa korporativnim obveznicama, kao i da na svetskom nivou promoviše svoju produkciju filmova i serija, kaže generalni direktor kompanije Vladimir Lučić.
On je ocenio, u intervjuu za Tanjug na temu planova i izazova te kompanije u godini pred nama, da moderno doba i era interneta „idu na ruku“ poslovanju Telekoma i naglasio da će kompanija kroz Venture Fond za startape nastaviti da finsnsira inovativne i digitalne ideje.
Dodao je da je to dobra prilika za mlade iz regiona, a i kompaniju da izađu na globalno tržište.
Lučić je istakao da je Telekom tokom 2022. godine ostvario rekordne rezultate bez obzira na geopolitičku situaciju u Evropi, kao i da očekuje da će sa tim trendom nastaviti i u 2023.
„Prihod Telekoma Srbija je u 2022. u Srbiji porastao za više od 10 odsto i to najviše zahvaljujući rastu broja korisnika interneta i televizije“, naveo je Lučić.
Takođe, rekao je i da je broj korisnika interneta i televizije u 2022. godini porastao za oko 100.000, i da broj korisnika televizije samo u Srbiji prelazi cifru od 1,2 miliona korisnika.
Lučić je kazao da je kompanija i kada je u pitanju mobilna mreža povećala prihod za 10 odsto, te da je kompanija za 100 miliona evra više prihodovala u odnosu na 2021. godinu.
Naglasio je da će prhod Telekoma, kada se sumiraju svi rezultati 2022. godine, biti veći od 1,5 milijarde evra, dok će prihod samo u Srbiji biti veći od milijardu evra.
„Ovo je bila jedna dobra i uspešna godina i sa stanovišta tehnološkog razvoja, i prihoda i broja korisnika“, naglasio je direktor Telekoma.
Istakao je da je veoma važno što se Telekom Srbije u toku prošle godine proširio, kao mobilni operater, na još dve zemlje – Švajcarsku i Severnu Makedoniju.
„Čini mi se da je 2023. godina kada treba da se dobro pozicioniramo na svestskoj utakmici“, naglasio je Lučić.
On je najavio da će Telekom svoju mrežu u maju proširiti na nemačko tržište i podsetio da je taj projekat planiran da se realizuje ranije, ali da je zbog situacije sa pandemijom odložen za 2023.
Takođe, dodao je da je plan da Telekom proširi mobilnu mrežu i na SAD do kraja godine ili najkasnije početkom 2024, kao i da ponudi svoje usluge i proizvode turskom tržištu.
Lučić je rekao da kompanja očekuje u predstojećem periodu veliku ekspanziju kada su u pitanju digtalni servisi i multimedijalni sadržaj.
„Osim toga što ćemo se pozicionrati u zemljama gde ima naše dijaspore i gde će se naš sadržaj i digitalni servisi prodavati dijaspori čitavog prostora bivše Jugoslavije, hoćemo da dođemo i do drugih korisnika“, ističe.
U prilog tome, kazao je, govori i činjenica da kompanija putem Fonda za razvoj startapa traži nove univerzalne digitalne ideje, kako bi osvojili čitav svet.
Čelnik Telekoma je izrazio očekivanje da će kompanija u prvoj polovini godine, kao što je to slučaj bio i ranije, raditi na partnerstvima sa velikim multinacionalnim kompanijama poput Vodafona, Blumberga, Juronjuza i Evropske investicione banke.
Prema njegovim rečima, Telekom je jedina kompanija na Zapadnom Balkanu koja uz finansijsku podršku Evropske investicione banke nastoji da plasira 5G mreže.
Lučić je dodao i da se nada partnerstvima sa velikim američkim internet igračima.
„Čini mi se da bismo već do aprila mogli da obradujemo ovde javnost sa partnerstvima sa velikim internet igračima, koji će nama ovde dati novu snagu, novu dostupnost našim servisima, što digitalnim, što multimedijalnim – produkcionim, u čitavom svetu“, kazao je on.
Ocenio je da je internet omogućio malim igračima da postanu veliki, kao i deo globalnog tržišta.
Smatra da će Telekom, novim projektima i jedinstvenim idejama koje će plasirati na svetsko tržište, postati konkurentna kompanija na globalnom nivou.
„U toj kulminaciji naše velike dominacije u regionu sa telekomunikacionim tržištima i zahvaljujući stvaranju tih novih kreativnih projekata digitalnih servisa i produkcije, mislim da ćemo krenuti značajnije da povećavamo prihod i da se širimo. I da će Telekom Srbija postati svetski telekomunikacioni i multimedijalni igrač“, rekao je Lučić.
Na pitanje koje izazove Telekom Srbija očekuje u 2023. godini, Lučić je rekao da njegova kompanija zbog dobre organizacije ostvaruje rekordne rezultate i odoleva izazovima nastalim kao posledica geopolitičke situacije u Evropi i prateće finansijske krize.
On je ponovio da je njegova kompanija ostvarila vrhunske rezultate kada je reč o prihodovanju i podsetio da je u decembru isplatila 6,7 milijardi dividendi.
„Pošto smo u novembru 2021. isplatili 4,8 milijardi dividendi, mi smo faktički u 13 meseci isplatili skoro 100 miliona evra dividendi“, rekao je on.
To pokazuje, ističe, da se kompanija jako dobro organizovala i da nije imala posledice finansijske krize, kao i da ima dosta kapaciteta da se širi u predstojećem periodu, kada se očekuje smirivanje određenih trendova.
Usled finansijske krize, neki projekti Telekoma su ipak pomereni, rekao je Lučić podsetivši da je kompanija imala plan da u 2022. godini izađe na evropsku berzu i izda korporativne obveznice.
Najavio je da će komapnija na berzu izaći u aprlu ili maju sa finansijkim izveštajem iz 2022. godine.
„Smatram da bi to bilo dobro za našu kompaniju, jer izlazak na berzu znači još veću transparentnost poslovanja, pogotovu što želimo da budemo svetski igrači, ali s obzirom na nestabilno tržište kapitala na berzama i da mi i dalje dobijamo bolje uslove od samih komercijalnih banaka, iako imamo sve pripremljeno i prošli smo rejting agencije, pomerili smo taj plan za sledeći april ili maj“, naveo je Lučić.
Dodao je da kompanija jako dobro stoji finansijski, zbog čega nije bilo presije da mora što pre da izađe na berzu i dodatno se zadužuje izdavanjem korporativnih obveznica. Lučić očekuje da će se berza u predstojećem periodu stabilizovati.
Ona je istakao da je kompanija najveći deo investicija u poslednje četiri godine završila kada je bilo najbolje finansiranje i da će smanjiti svoj dug tokom 2023. godine.
„To nam je vrlo bitno za bolje transparetno poslovanje i privlačenje nekih američkih kompanija, koje bi uzele te korporativne obveznice i onda bi to bio dodatan stimulans da se još bolje širimo”, zaključio je Lučić.
Kada je u pitanju produkcija, Lučić ocenjuje da je čitava srpska produkcija pomerena na viši nivo kada je na tom tržištu nastupio Telekom, kao i da se nikada nije više snimalo kvalitetnih filmova i serija.
„Mislim da ćemo da nastavimo sa tim trendom. Mogu da se pohvalim da već sada, iako smo mlada produkcija, prodajemo naše serije na pet kontinenata”, istakao je Lučić.
Naglasio je da je produkcija Telekoma ostvarila saradnju sa dve platforme – prodala je dve serije Dizni Plusu i jednu Amazonu.
Lučić kaže da su naši filmovi i serije, zahvaljuljući kretivnim timovima – od reditelja preko scenarista do talentovanih glumaca, produkciono istog kvaliteta kao i „HBO“ i Netfliks proizvodi.
„Sve više kreće promocija neših filmova i serija u svetu. Naši filmovi i serije postaju jedna vrsta normalnosti na platformama, a posebno mi je drago što smo čitav region doveli u Beograd i što je Beograd postao filmsko-producioni centar“, kazao je Lučić.
Na pitanje da li ima neku ličnu ili profesionalnu želju za 2023. godinu, Lučić ističe da na poslovnom planu želi da Telekom Srbija potane svetski telekomunikacioni igrač, dok privatno želi da više vremna provodi sa svojom porodicom.
Preuzmite android aplikaciju.