Почетна > Бизнис
Бизнис

Куповина нове гардеробе током кризе у последњем плану

Када стигне криза грађани брзо направе приоритете за куповину, па се гардероба и обућа полако спуштају на тој лествици.
Фото: Unsplash/nikolaysamara

Да ли је то разлог што се, према статистичким подацима, ови ценовници нису битније мењали од почетка године?

Можда су на тај начин трговци покушали да задрже какав-такав промет, али према речима познавалаца овог тржишта, долазак хладне сезоне сигурно ће донети корекције за око 20 одсто колико су поскупели енергенти.

Милан Кнежевић, привредник и власник модне куће „Модус” каже да се и у овом сектору осећа криза.

„Структура тржишта се није битније мењала и даље је 70 одсто увозне, а 30 процената домаће робе. Међутим, осећа се пад куповне моћи и логично је да ће купци у оваквим околностима мењати листу приоритета, па ће, на пример, одлучити да носе прошлогодишњи капут. Купује се најосновније. Други проблем је недостатак радне снаге који хронично већ годинама прати овај сектор, а сада је много израженији. Само у Београду би се у овом тренутку могло запослити 2.000 шнајдерки, али их нема. Млади не желе да раде овај посао, а они старији су већ у пензији“ наводи Кнежевић.

Додаје да је још већи проблем стручне радне снаге. Код нас, а и у свету дешава се својеврстан бунт радника које су послодавци годинама плаћали минимално. Ако је неко у текстилној индустрији радио за 300 евра и плата му је мировала годинама, он једноставно не жели више да ради исти посао.

Pad prodaje računara se nastavlja

Преузмите андроид апликацију.