Početna > Biznis
Biznis

Kupovina nove garderobe tokom krize u poslednjem planu

Kada stigne kriza građani brzo naprave prioritete za kupovinu, pa se garderoba i obuća polako spuštaju na toj lestvici.
Foto: Unsplash/nikolaysamara

Da li je to razlog što se, prema statističkim podacima, ovi cenovnici nisu bitnije menjali od početka godine?

Možda su na taj način trgovci pokušali da zadrže kakav-takav promet, ali prema rečima poznavalaca ovog tržišta, dolazak hladne sezone sigurno će doneti korekcije za oko 20 odsto koliko su poskupeli energenti.

Milan Knežević, privrednik i vlasnik modne kuće „Modus” kaže da se i u ovom sektoru oseća kriza.

„Struktura tržišta se nije bitnije menjala i dalje je 70 odsto uvozne, a 30 procenata domaće robe. Međutim, oseća se pad kupovne moći i logično je da će kupci u ovakvim okolnostima menjati listu prioriteta, pa će, na primer, odlučiti da nose prošlogodišnji kaput. Kupuje se najosnovnije. Drugi problem je nedostatak radne snage koji hronično već godinama prati ovaj sektor, a sada je mnogo izraženiji. Samo u Beogradu bi se u ovom trenutku moglo zaposliti 2.000 šnajderki, ali ih nema. Mladi ne žele da rade ovaj posao, a oni stariji su već u penziji“ navodi Knežević.

Dodaje da je još veći problem stručne radne snage. Kod nas, a i u svetu dešava se svojevrstan bunt radnika koje su poslodavci godinama plaćali minimalno. Ako je neko u tekstilnoj industriji radio za 300 evra i plata mu je mirovala godinama, on jednostavno ne želi više da radi isti posao.

Pad prodaje računara se nastavlja

Preuzmite android aplikaciju.