U cilju usklađivanja svoje prakse sa pravom EU – uglavnom zbog nedostatka transparentnosti i jasnih informacija za potrošače – „Gugl” se u četvrtak obavezao da će uvesti promene u nekoliko svojih proizvoda i usluga.
Posle dijaloga započetog 2021. godine sa Mrežom za saradnju u zaštiti potrošača, koju koordinira Evropska komisija, ova kompanija se složila da uvede promene u „Gugl stor”, „Gugl plej stor”, „Gugl hotels” i „Gugl flajts” kako bi se osigurala usklađenost sa pravilima EU za potrošače.
‒ Potrošači u Evropi imaju pravo na jasne, potpune informacije kako bi mogli da donose odluke ‒ rekao je komesar za pravosuđe Didije Rejnders. On je izjavio da su obaveze koje je ova kompanija preuzela korak napred u ovom pravcu.
„Pozivamo „Gugl” da se u potpunosti pridržava propisa, da izbegava blokiranje potrošača sa određenih lokacija, kako bi svi mogli da uživaju ista prava i pristup istom sadržaju, gde god da se nalaze u EU“ objasnio je Rejnders.
Kompanija se obavezala da će ograničiti svoje kapacitete za jednostrane promene u vezi sa porudžbinama kada je reč o cenama ili otkazivanju, kao i da kreira imejl-adresu čija je upotreba rezervisana za organe za zaštitu potrošača, kako bi oni mogli da prijave i zahtevaju brzo uklanjanje nelegalnog sadržaja.
Prema izveštaju Evropske komisije, „Gugl” je pristao da uvede niz promena u svoju praksu. U slučaju hotela i letova naloženo je da objasne korisnicima da li sklapaju ugovore direktno sa „Guglom” ili je on posrednik. Takođe bi trebalo da pojasne cenu koja se koristi u oglašavanju popusta. Važne su i recenzije koje se ne verifikuju na platformi „Gugl hotels”, pa je naloženo da ova kompanija prihvati iste obaveze o transparentnosti kao i druge velike platforme za smeštaj. To znači da moraju da informišu potrošače, na primer, o cenama ili dostupnosti.
Kada je reč o onlajn prodavnicama, „Gugl”, bi trebalo da obezbedi jasne predugovorne informacije o troškovima isporuke, pravu na povlačenje i dostupnosti mogućnosti popravke ili zamene proizvoda. Novost je i to da će morati da obezbedi sve informacije o kompaniji, pa i direktne kontakte sa agentima, što do sada nije bio slučaj. Kako je istaknuto, ove prodavnice će morati da budu dostupne u različitim zemljama i moraće da rade po identičnim uslovima kako bi potrošači imali jednaka prava, navodi se u saopštenju.
Različita tumečenja odluke da se ulje proizvedeno u Srbiji povuče sa tržišta KiM
Preuzmite android aplikaciju.