„Електричном аутомобилу не треба мењач“ – тако се бар мисли. Електрични мотор постиже максимални обртни момент при ниским обртајима, омогућавајући возилу да убрза из мировања ефикасније од возила са бензинским мотором која захтевају нижи степен преноса за почетно убрзање.
При великим брзинама електромотор, ипак, троши више енергије, чиме се смањује укупан домет. Канадски Инмотиве покушава да реши тај проблем са својим Ingear двостепеним мењачем.
Он, наводно, повећава домет и до 15%. Осим тога, Ингеар повећава убрзање и максималну брзину возила за 20%.
У традиционалним погонским склоповима за електричних возила са једном брзином, снага се преноси кроз два редуктора, затим на диференцијал, а потом на точкове. Мотор се притом ротира девет пута за сваки обртај точка.
Ингеар замењује други редуктор континуираним ланчаним погоном и иновативним варијабилним зупчаником, који мења величину током промене. Целокупно кретање се дешава током једне ротације точка.
У комбинацији са ланцем затезачем ланца, Ingear дозвољава преносне односе од 2:1 или сличне.
Ниска брзина се користи за стартовање аутомобила из места до брзине од приближно 80 km/h. Виши степен преноса се користи за веће брзине вожње.
Дозвољавајући електромотору да ради ефикасније, више енергије батерије се користи за кретање аутомобила и мање се губи као топлота мотора и преноса.
Мањи губитак значи већи домет приликом сваког пуњења. Колико је познато, Сузуки ће бити први корисник овог мењача.
Преузмите андроид апликацију.