Почетна > Бизнис
Бизнис

Е-фактуре саставни део дигитализације и унапређења послова

Е-фактуре су саставни део процеса дигитализације која је неизбежан светски тренд унапређења пословања, поручују из Савеза рачуновођа и ревизора Србије поводом увођења новог система електронског фактурисања.
Фото: Unsplash/Christin Hume
У систему електронских фактура има више од 10.000 корисника јавних средстава и више од 175.000 привредних субјеката, од чега је већ 85.923 субјеката приватног сектора регистровало налог на СЕФ-у и активно користи систем.

У складу са Законом о електронском фактурисању, сви субјекти приватног сектора већ имају отворен налог на систему електронских фактура, чиме су испуњени услови да приме електронску фактуру од било ког пошиљаоца који користи СЕФ.

Обвезници система е-фактура су правна лица и предузетници и пре свега њима ће олакшати свакодневни рад и омогућити већу ефикасност.

Такође, обезбеђује се већа транспарентност и умањује могућност сиве зоне пословања, кажу за Тањуг у Савезу рачуновођа и ревизора Србије.

Подсећају да су од 1. јануара 2023. субјекти приватног сектора, сви обвезници ПДВ-а, у обавези су да шаљу и примају електронске фактуре преко система електронског фактурисања (СЕФ).

Закон о електронском фактурисању већ се од 1. маја ове године примењује на субјекте јавног и приватног сектора, што значи да су од тада привредници који послују са јавним сектором у обавези да издају фактуре кроз СЕФ, а од 1. јула су у обавези и да их примају од субјеката који користе систем.

„Што се тиче рачуновођа, уколико је рачуновођа запослен у интерном рачуноводству правног лица за очекивати је да ће им рад са фактурама бити ефикаснији увођењем система е-фактура. Са друге стране, рачуновође које се баве пружањем услуга екстерним клијентима, уколико клијентима пружају и уговорене услуге у вези фактурисања, могу очекивати да ће им, као што је то случај и са осталим активностима које су прешле на дигиталне платформе, рад бити ефикаснији, систематичнији и прегледнији“, наводе из Савеза.

Додају да цео систем е-фактура већ функционише, при чему се имплементација прати ради уочавања потешкоћа и могућности побољшања, па се систем ажурно мења и унапређује у складу са примедбама и захтевима корисника.

Како кажу, издавање и пријем електронских фактура постаје обавезно у свим трансакцијама између субјеката приватног сектора обвезника ПДВ-а, чиме ће бити обезбеђена већа правна сигурност, бржа размена података, тачност података, убрзање процеса рада, смањење трошкова, лак приступ подацима и могућности веће аутоматизације у обради података.

 

PIK Bečej kupio „ABC Food“, fabriku za preradu povrća

 

 

Преузмите андроид апликацију.