На сајту једног познатог произвођача ципела оглашена је распродаја поводом „црног петка”.
Сва обућа, која иначе има високе редовне цене, сада кошта од 30 до 40 евра по пару. Али када наручите ваш број и платите поруџбину, шансе да вам стигну на адресу су готово никакве.
На сајту иначе није истакнут ниједан податак о фирми, нема ПИБ-а и матичног броја, али све остало изгледа као оригиналан сајт.
Упозорење на ову превару недавно је објавила Национална организација потрошача НОПС, која иначе редовно објављује и ревидира такозвану црну листу трговаца, односно оваквих сајтова који варају опонашајући оригиналне платформе за електронску трговину, оглашавају снижења, узимају новац, али не шаљу робу купцима.
Обично је реч о физичким лицима која на овај начин преваре купце, и то углавном преко друштвених мрежа. „Црни петак” стиже, а то је време када и у Србији трговци оглашавају бројна снижења која не трају само један дан него обично до краја овог месеца.
Компанија „Касперски” је у свом најновијем извештају објавила да је ове године регистровано више од 13 милиона фишинг напада који имају везе са е-продавницама, при чему је омиљена тактика превараната управо да опонашају популарне шопинг платформе, луксузне брендове и продавнице геџета.
У првих десет месеци ове године „Касперски” је идентификовао 30,8 милиона фишинг напада усмерених на онлајн куповину, платне системе и банке.
Платформе за е-трговину су коришћене као мамац у 43,5 одсто свих напада.
Од октобра је забележен троструки пораст домена који користе речи „црни петак”, од непостојећих продавница до убедљивих реплика стварних онлајн платформи, наводи се у овом извештају.
Honda povlači nekoliko stotina hiljada modela „akord“ i „HR-V“
Преузмите андроид апликацију.