Почетна > Бизнис
Бизнис

„Црни петак” доноси снижења, али и преваре

На сајту једног познатог произвођача ципела оглашена је распродаја поводом „црног петка”.
Фото: Unsplash/Unsplash+

Сва обућа, која иначе има високе редовне цене, сада кошта од 30 до 40 евра по пару. Али када наручите ваш број и платите поруџбину, шансе да вам стигну на адресу су готово никакве.

На сајту иначе није истакнут ниједан податак о фирми, нема ПИБ-а и матичног броја, али све остало изгледа као оригиналан сајт.

Упозорење на ову превару недавно је објавила Национална организација потрошача НОПС, која иначе редовно објављује и ревидира такозвану црну листу трговаца, односно оваквих сајтова који варају опонашајући оригиналне платформе за електронску трговину, оглашавају снижења, узимају новац, али не шаљу робу купцима.

Обично је реч о физичким лицима која на овај начин преваре купце, и то углавном преко друштвених мрежа. „Црни петак” стиже, а то је време када и у Србији трговци оглашавају бројна снижења која не трају само један дан него обично до краја овог месеца.

Компанија „Касперски” је у свом најновијем извештају објавила да је ове године регистровано више од 13 милиона фишинг напада који имају везе са е-продавницама, при чему је омиљена тактика превараната управо да опонашају популарне шопинг платформе, луксузне брендове и продавнице геџета.

У првих десет месеци ове године „Касперски” је идентификовао 30,8 милиона фишинг напада усмерених на онлајн куповину, платне системе и банке.

Платформе за е-трговину су коришћене као мамац у 43,5 одсто свих напада.

Од октобра је забележен троструки пораст домена који користе речи „црни петак”, од непостојећих продавница до убедљивих реплика стварних онлајн платформи, наводи се у овом извештају.

Honda povlači nekoliko stotina hiljada modela „akord“ i „HR-V“

Преузмите андроид апликацију.