Početna > Biznis
Biznis

„Crni petak” donosi sniženja, ali i prevare

Na sajtu jednog poznatog proizvođača cipela oglašena je rasprodaja povodom „crnog petka”.
Foto: Unsplash/Unsplash+

Sva obuća, koja inače ima visoke redovne cene, sada košta od 30 do 40 evra po paru. Ali kada naručite vaš broj i platite porudžbinu, šanse da vam stignu na adresu su gotovo nikakve.

Na sajtu inače nije istaknut nijedan podatak o firmi, nema PIB-a i matičnog broja, ali sve ostalo izgleda kao originalan sajt.

Upozorenje na ovu prevaru nedavno je objavila Nacionalna organizacija potrošača NOPS, koja inače redovno objavljuje i revidira takozvanu crnu listu trgovaca, odnosno ovakvih sajtova koji varaju oponašajući originalne platforme za elektronsku trgovinu, oglašavaju sniženja, uzimaju novac, ali ne šalju robu kupcima.

Obično je reč o fizičkim licima koja na ovaj način prevare kupce, i to uglavnom preko društvenih mreža. „Crni petak” stiže, a to je vreme kada i u Srbiji trgovci oglašavaju brojna sniženja koja ne traju samo jedan dan nego obično do kraja ovog meseca.

Kompanija „Kasperski” je u svom najnovijem izveštaju objavila da je ove godine registrovano više od 13 miliona fišing napada koji imaju veze sa e-prodavnicama, pri čemu je omiljena taktika prevaranata upravo da oponašaju popularne šoping platforme, luksuzne brendove i prodavnice gedžeta.

U prvih deset meseci ove godine „Kasperski” je identifikovao 30,8 miliona fišing napada usmerenih na onlajn kupovinu, platne sisteme i banke.

Platforme za e-trgovinu su korišćene kao mamac u 43,5 odsto svih napada.

Od oktobra je zabeležen trostruki porast domena koji koriste reči „crni petak”, od nepostojećih prodavnica do ubedljivih replika stvarnih onlajn platformi, navodi se u ovom izveštaju.

Honda povlači nekoliko stotina hiljada modela „akord“ i „HR-V“

Preuzmite android aplikaciju.