Na sajtu jednog poznatog proizvođača cipela oglašena je rasprodaja povodom „crnog petka”.
Sva obuća, koja inače ima visoke redovne cene, sada košta od 30 do 40 evra po paru. Ali kada naručite vaš broj i platite porudžbinu, šanse da vam stignu na adresu su gotovo nikakve.
Na sajtu inače nije istaknut nijedan podatak o firmi, nema PIB-a i matičnog broja, ali sve ostalo izgleda kao originalan sajt.
Upozorenje na ovu prevaru nedavno je objavila Nacionalna organizacija potrošača NOPS, koja inače redovno objavljuje i revidira takozvanu crnu listu trgovaca, odnosno ovakvih sajtova koji varaju oponašajući originalne platforme za elektronsku trgovinu, oglašavaju sniženja, uzimaju novac, ali ne šalju robu kupcima.
Obično je reč o fizičkim licima koja na ovaj način prevare kupce, i to uglavnom preko društvenih mreža. „Crni petak” stiže, a to je vreme kada i u Srbiji trgovci oglašavaju brojna sniženja koja ne traju samo jedan dan nego obično do kraja ovog meseca.
Kompanija „Kasperski” je u svom najnovijem izveštaju objavila da je ove godine registrovano više od 13 miliona fišing napada koji imaju veze sa e-prodavnicama, pri čemu je omiljena taktika prevaranata upravo da oponašaju popularne šoping platforme, luksuzne brendove i prodavnice gedžeta.
U prvih deset meseci ove godine „Kasperski” je identifikovao 30,8 miliona fišing napada usmerenih na onlajn kupovinu, platne sisteme i banke.
Platforme za e-trgovinu su korišćene kao mamac u 43,5 odsto svih napada.
Od oktobra je zabeležen trostruki porast domena koji koriste reči „crni petak”, od nepostojećih prodavnica do ubedljivih replika stvarnih onlajn platformi, navodi se u ovom izveštaju.
Honda povlači nekoliko stotina hiljada modela „akord“ i „HR-V“
Preuzmite android aplikaciju.