Venecija je vodena zemlja čuda sa 177 kanala i nema boljeg načina da istražite ovaj romantični lavirint nego vožnjom gondolom.
Vožnja gondolom je iskustvo koje svako treba da doživi bar jednom tokom posete ovom neuporedivom gradu na vodi.
Nemojte smatrati da je to praktičan prevoz vodenim taksijem koji će vas odvesti od tačke A do tačke B. Većina od procenjenih 15 miliona posetilaca koji svake godine hrle u istorijsku Veneciju ne mogu da odole tradiciji.
Gondole imaju svoje korene u drevnoj istoriji
Graciozne gondole su korišćene za kretanje ovim jadranskim gradom više od 10 vekova, a najranija zabeležena upotreba datira iz 1094.
One su nekada bile glavni vid prevoza oko venecijanskih kanala. Krajem 16. veka postojalo je oko 10.000 gondola koje su stvarale vodene saobraćajne gužve širom grada. Danas, međutim, u Veneciji postoji oko 425 gondola.
Nije lako postati profesionalni gondolijer
Potrebno je više od 400 sati obuke i šegrtovanja da bi se savladali manevri veslanja, okretanja, usporavanja, leđnog hoda i neophodnih manevara zaustavljanja.
Stajanje na zadnjem delu čamca, kompenzovanje talasa koji se uznemiravaju, izbegavanje saobraćaja glisera, vijuganje kroz uske kanale, gubljenje ispod mostova, udaranje zidova sve to zahteva veštinu i ravnotežu.
Pevanje je bonus koji ne poseduju svi gondolijeri, prvo pitajte da li da očekujete serenadu. Gondolijeri moraju da polože rigorozan ispit iz venecijanske istorije i znamenitosti, a postoje i zahtevi za strani jezik.
To je plemenita profesija koja se prenosi s generacije na generaciju i godišnje se izdaju samo 3 do 4 nove licence gondolijera.
Prva žena gondolijera ili gondolijera dobila je licencu 2010.
Đorđija Boskolo, 24-godišnja ćerka 40-godišnjeg veterana gondolijera, prva je položila uslove i dobila licencu.
Druga žena, Aleks Hai iz Nemačke, trenirala je godinu dana, ali nekoliko puta nije položila zvanični test (veruje zbog diskriminacije) i privatno je zaposlena u hotelu kao vodič za gondolijeru.
Gondole su namerno izgrađene ukoso
Svaka gondola je duga 35′ 6″ i 4′ 6″ široka, ali leva strana je 10 inča duža od druge. Ova asimetrija pomaže u ravnoteži težine gondolijera koji stoji pozadi. Takođe kompenzuje tendenciju čamca da se ljulja levo dok gondolijer neprestano vesla desno.
Elegantan i stabilan dizajn ovog čamca sa ravnim dnom dobro je prilagođen plitkim uslovima venecijanske lagune i povremenim blatnjavim ravnima u kanalima jer može da plovi u samo nekoliko inča dubine vode.
Fero na prednjoj strani je funkcionalan i pun značenja
Ukras za haubu na pramcu zove se fero i pun je simbolike. Za početak, u obliku je slova S koji predstavlja krivinu Velikog kanala dok deli ostrvo Veneciju.
Šest zubaca predstavljaju šest okruga Venecije, poznatih kao sestieri. Onaj zub okrenut unazad simbolizuje ostrvo Đudeka koje se nalazi južno od glavnog ostrva Venecije.
Ukras na vrhu fero odjekuje oblik duždeve kape (izabrani sudija republike), a mali luk između procvata i gornjeg zupca predstavlja most Rialto.
Fero takođe služi i kao neka vrsta zaštitnog branika u slučaju da se gondola sudari sa drugim čamcima ili zidovima, plus je protivteža za gondolijera koji stoji pozadi.
Preuzmite android aplikaciju.