Početna > Biznis
Biznis

Bolja zaštita putnika od lažnih rezervacija

Uredbom o kratkoročnom iznajmljivanju smeštaja postavljaju se ista pravila za sve učesnike na tržištu, što će doneti i veću zaštitu putnika od prevara. Svaka kuća, stan ili soba koji se iznajmljuju na određeni broj dana u godini ubuduće će imati matični broj, kako bi nadležni najpre znali identitet „domaćina”, to jest osobe koja se bavi iznajmljivanjem.
Foto: Unsplash/sigmund

Internet platforme preko kojih se smeštaj oglašava i rezerviše će, sa druge strane, biti u obavezi da redovno, nasumično, proveravaju sve podatke kako bi utvrdile da nema netačnih informacija ili nevažećih registracija i sve to mora da bude u saglasnosti sa evropskim pravilima o zaštiti podataka.

Ovakva kontrola stvoriće jednake uslove za sve učesnike u turističkom sektoru koji se bave istim poslom, kao što su hoteli, hosteli ili aparthoteli. Ovako bi ukratko mogla da se objasni najnovija uredba o kratkoročnom iznajmljivanju smeštaja koja je na dnevnom redu evropskih parlamentaraca. Kada se sagleda sve što će novi propisi doneti, jasno je da će i države članice morati da pružaju sve potrebne informacije kako bi se ovaj sistem ujednačio i bio svuda isti.

Ministri konkurentnosti EU prošle nedelje su dogovorili pregovarački mandat za uredbu o prikupljanju i deljenju podataka za usluge kratkoročnog iznajmljivanja smeštaja. Ova uredba je inače samo jedan od propisa koji bi trebalo da obezbedi jedinstvene turističke uslove u EU. Kako je izjavio zamenik švedskog premijera Eba Buš, uredba će koristiti svim učesnicima u ovom sektoru koji se bave iznajmljivanjem smeštaja.

Vlasnici će tako imati jednostavan postupak registracije, platforme – skup svih vlasnika na jednom mestu, a putnici će biti zaštićeni od prevara, naveo je on. Podaci koji se sada mogu naći na ovim sajtovima nisu standardizovani, a često se dešava i da ne odgovaraju u potpunosti realnom stanju na terenu. Problem lažnih rezervacija ili smeštaja koji izgleda u stvarnosti drugačije od onog kako je predstavljen u oglasu već se rešava na samim platformama tako što se postavljaju posebni uslovi za vlasnike i za goste.

Tako vlasnici da bi bili sigurni da primaju pravu rezervaciju od gosta mogu da traže potvrđen broj telefona ili kućnu adresu. Uvedena su i druga ograničenja poput toga da moraju da navedu i potvrđen imejl i podatke o svojoj kreditnoj kartici.

Kada je reč o gostima koji su već rezervisali smeštaj preko neke platforme, potrebno je da su prethodno poštovali pravila ponašanja, da na primer nisu imali prijave za neprimereno ponašanje. To su sve pravila koja se odnose na goste kako bi se vlasnici zaštitili od mogućih problema, a nova uredba koja se priprema u stvari bi trebalo da zašiti putnike time što će svi podaci koji se nalaze na sajtovima za oglašavanje biti provereni i putnik će znati tačno šta dobija.

Da podsetimo da je i kod nas nedavno u toku trajanja Sajma turizma predstavljen projekat bezgotovinskog plaćanja smeštaja. Kako bi se rešio problem sumnjivih i lažnih rezervacija, ali i povećala konkurentnost, vlasnicima objekata za izdavanje biće tako omogućeno da uvedu plaćanje karticama.

Nova finansijska usluga će, dakle, i fizičkim licima obezbediti bezgotovinsku naplatu smeštaja preko sajtova poput „Bukinga”. Uslov je da je reč o registrovanim objektima za izdavanje smeštaja, što opet pokazuje da i naša država prati evropske trendove i čini sve da se kratkoročni smeštaj u Srbiji dovede u legalne tokove.

Međunarodni sajam automobila u Beogradu od 22. do 28. marta

Preuzmite android aplikaciju.