Početna > Biznis
Biznis

„Blek frajdej” u senci inflacije

Dok se bliži popularni „Blek frajdej”, vikend pred praznike sa tradicionalno najvećim rasprodajama, trgovci širom sveta strahuju od anketa koje pokazuju da veliki broj potrošača ne razmišlja o božićnim kupovinama i poklonima i da će ove godine definitivno „stegnuti kaiš”.
Foto: Unsplash/belart84

Šest od deset Britanaca imaće manje novca za trošenje tokom praznika, objavio je nedavno Rojters najnovije istraživanje „Delojta”.

Prema ovim podacima, 38 odsto ispitanika izjavilo je da će kupiti jeftinije poklone, a toliko ih je reklo i da će namirnice za pripremu obroka kupovati u diskontima.

Oko osam odsto Britanaca neće kupiti ništa, što ne čudi s obzirom na inflaciju koja je dostigla četrdesetogodišnji maksimum. Ovo potvrđuje i prošlomesečno istraživanje u kojem su se oni već izjašnjavali da nameravaju da troše manje novca.

U „Delojtu” su rekli da kupci u prazničnu sezonu ulaze sa manjim budžetima i ne iznenađuje to što svi traže način da najbolje iskoriste raspoloživi novac.

Istovremeno, u Americi očekuju blagi rast kupovina pred praznike, između 6 i 9 odsto, ali je to gotovo za polovinu manji rast nego prošle godine, pa čak i u vreme pandemije.

Manje trošenja i više briga – ovako Kanađani ocenjuju pretprazničnu sezonu dok se bore s inflacijom i rastom kamatnih stopa. U najnovijoj anketi „Ipsosa” navedeno je da je gotovo polovina ispitanika zabrinuto da li će ove godine uopšte moći da kupi poklone. Najviše ih brine rast cena hrane, a oko 30 odsto njih će smanjiti kupovine u odnosu na prethodne godine.

Još jedno ispitivanje takođe ukazuje kakva klima vlada u Evropi. Svaki četvrti Evropljanin svoju finansijsku situaciju opisuje kao „nesigurnu”, više od polovine smatra da postoji ozbiljan rizik da će situacija postati nesigurna u narednim mesecima.

Banja Luka vrvi od turista, broj poseta oborio rekorde

Preuzmite android aplikaciju.