Док се ближи популарни „Блек фрајдеј”, викенд пред празнике са традиционално највећим распродајама, трговци широм света страхују од анкета које показују да велики број потрошача не размишља о божићним куповинама и поклонима и да ће ове године дефинитивно „стегнути каиш”.
Шест од десет Британаца имаће мање новца за трошење током празника, објавио је недавно Ројтерс најновије истраживање „Делојта”.
Према овим подацима, 38 одсто испитаника изјавило је да ће купити јефтиније поклоне, а толико их је рекло и да ће намирнице за припрему оброка куповати у дисконтима.
Око осам одсто Британаца неће купити ништа, што не чуди с обзиром на инфлацију која је достигла четрдесетогодишњи максимум. Ово потврђује и прошломесечно истраживање у којем су се они већ изјашњавали да намеравају да троше мање новца.
У „Делојту” су рекли да купци у празничну сезону улазе са мањим буџетима и не изненађује то што сви траже начин да најбоље искористе расположиви новац.
Истовремено, у Америци очекују благи раст куповина пред празнике, између 6 и 9 одсто, али је то готово за половину мањи раст него прошле године, па чак и у време пандемије.
Мање трошења и више брига – овако Канађани оцењују претпразничну сезону док се боре с инфлацијом и растом каматних стопа. У најновијој анкети „Ипсоса” наведено је да је готово половина испитаника забринуто да ли ће ове године уопште моћи да купи поклоне. Највише их брине раст цена хране, а око 30 одсто њих ће смањити куповине у односу на претходне године.
Још једно испитивање такође указује каква клима влада у Европи. Сваки четврти Европљанин своју финансијску ситуацију описује као „несигурну”, више од половине сматра да постоји озбиљан ризик да ће ситуација постати несигурна у наредним месецима.
Преузмите андроид апликацију.