Beogradski sajam će prema procenama tekuću poslovnu godinu završiti sa čak 60 organizovanih manifestacija, što bi bio apsolutni rekord u istoriji postojanja ove kompanije, saopštio je Beogradski sajam povodom obeležavanja Svetskog dana sajamske industrije (GED) 7. juna.
Kako se navodi, svojim poslovnim rezultatima Beogradski sajam je uveliko na putu da se vrati na pozicije od pre pandemije i aktuelnih geopolitičkih previranja, kada je, prema istraživanju Ekonomskog instituta, svaki dinar zarađen pod kupolama Beogradskog sajma u ekonomiji dalje uvećavan za gotovo 2,5 puta, a na nivou kompanije, kao izolovanog privrednog društva, i preko devet puta.
Svaki zaposleni je zbog sajamske aktivnosti proizvodio u ekonomiji, bilo indirektno ili indukovano, još jedno radno mesto, a u slučaju izolovanog preduzeća Beogradski sajam – približno čak 11 radnih mesta.
„Kako ističu iz Globalne asocijacije sajamske industrije UFI, događaji Beogradskog sajma privukli su u pretkriznoj godini gotovo 100.000 domaćih i stranih gostiju, koji su zajedno ostvarili potrošnju od blizu 1,5 milijarde dinara“, navodi se u saopštenju.
Beogradski sajam, dodaju, vlastitim primerom i ovim povodom uspeva da podseti da su sajmovi Instrumenti za tržište dobara i usluga, posebno za mala i srednja preduzeća.
„Sajmovi privlače odlične investicije, uticajne ljude na tržištu, koji troše više, razgovaraju sa više ljudi i preporučuju više brendova, oni su medij `licem u lice`, koji dodaje jedinstveni `ljudski element` od ključnog značaja za izgradnju poslovnih kontakata. Predstavljaju mesta za razmenu znanja i saradnju, što dovodi do stvaranja ideja i projekata, koji mogu bitno uticati na tržišne sektore, a imaju i ozbiljan potencijal da pomognu u razvoju novih industrija – da podržavaju razvoj trgovine i instrument su internacionalizacije. Takođe, podržavaju i pospešuju rast produktivnosti, stvaraju nova radna mesta, kako u okviru izložbene industrije, tako i u pratećim aktivnostima kao što je turizam. Sajmovi podstiču ekonomski i infrastrukturni razvoj“, navodi se u saopštenju.
Radi se, dodaju, o univerzalno vrednim prilikama da izlagači predstave svoje proizvode i usluge, a da se posetioci upoznaju sa najnovijim trendovima i inovacijama u raznim industrijama.
Svetski dan sajamske industrije (GED) ima za cilj da istakne često i nemerljive pozitivne ekonomske, društvene i kulturne efekte koje sajamske manifestacije donose lokalnim zajednicama i globalnoj privredi, razmeni ideja, iskustava i inovacija u svim oblastima života važnim za društvo i privredu u celini.
„Kontinuirano povećavanje medijske i komunikacione vidljivosti ove istorijske branše stare mnogo vekova jedna je od ključnih misija i ciljeva ovog praznika, kojim se slavi razvoj i uspeh“, ističe se u saopštenju.
Prema podacima UFI za prethodnu godinu, sa preko 493 milijarde evra poslovne prodaje za učesnike, oko 50.000 izložbi imalo je neverovatan uticaj na globalnu ekonomiju. Pored toga, troškovi posetilaca i izlagača “napravili” su više od 299 milijardi evra kako za lanac vrednosti izložbene industrije (organizatori, mesta i pružaoci
usluga) tako i za aktivnosti u vezi sa turizmom (smeštaj, hrana i putovanja).
Doprinos sajamskih manifestacija globalnom BDP-u prelazi 179 milijardi evra. Direktno i indirektno izložbama je podržano 3,4 miliona ukupnih radnih mesta.
Više od 4,8 miliona izlagača privuklo je preko 353 miliona posetilaca.
Kao ključni predstavnik sajamske industrije ovog dela Evrope, član UFI od 1957. godine, pa čak i dobitnik UFI nagrade za najkreativniju aktivnost 2019. godine, Beogradski sajam je između dva praznika bio domaćin čak pedesetak sajamskih manifestacija različitog formata, od globalno poznatih, masovnih i dugotrajnih do onih organizovanih za potrebe manjeg broja izlagača i posetilaca, u širokom rasponu od privrednih i tržišno-promotivnih do kulturnih, sportskih, estradnih ili onih sa konferencijskim predznakom.
„Za Beogradski sajam Svetski dan sajamske industrije je prilika da aktivno proveri svoju ulogu u privrednom i društvenom životu zemlje i podseti da je Beogradski sajam u toj ulozi nezamenjiv“, navodi se u saopštenju.
U aprilu 345.989 dolazaka turista u Srbiju, najviše stranaca iz Rusije 15.417
Preuzmite android aplikaciju.