Београдски сајам ће према проценама текућу пословну годину завршити са чак 60 организованих манифестација, што би био апсолутни рекорд у историји постојања ове компаније, саопштио је Београдски сајам поводом обележавања Светског дана сајамске индустрије (ГЕД) 7. јуна.
Како се наводи, својим пословним резултатима Београдски сајам је увелико на путу да се врати на позиције од пре пандемије и актуелних геополитичких превирања, када је, према истраживању Економског института, сваки динар зарађен под куполама Београдског сајма у економији даље увећаван за готово 2,5 пута, а на нивоу компаније, као изолованог привредног друштва, и преко девет пута.
Сваки запослени је због сајамске активности производио у економији, било индиректно или индуковано, још једно радно место, а у случају изолованог предузећа Београдски сајам – приближно чак 11 радних места.
„Како истичу из Глобалне асоцијације сајамске индустрије УФИ, догађаји Београдског сајма привукли су у преткризној години готово 100.000 домаћих и страних гостију, који су заједно остварили потрошњу од близу 1,5 милијарде динара“, наводи се у саопштењу.
Београдски сајам, додају, властитим примером и овим поводом успева да подсети да су сајмови Инструменти за тржиште добара и услуга, посебно за мала и средња предузећа.
„Сајмови привлаче одличне инвестиције, утицајне људе на тржишту, који троше више, разговарају са више људи и препоручују више брендова, они су медиј `лицем у лице`, који додаје јединствени `људски елемент` од кључног значаја за изградњу пословних контаката. Представљају места за размену знања и сарадњу, што доводи до стварања идеја и пројеката, који могу битно утицати на тржишне секторе, а имају и озбиљан потенцијал да помогну у развоју нових индустрија – да подржавају развој трговине и инструмент су интернационализације. Такође, подржавају и поспешују раст продуктивности, стварају нова радна места, како у оквиру изложбене индустрије, тако и у пратећим активностима као што је туризам. Сајмови подстичу економски и инфраструктурни развој“, наводи се у саопштењу.
Ради се, додају, о универзално вредним приликама да излагачи представе своје производе и услуге, а да се посетиоци упознају са најновијим трендовима и иновацијама у разним индустријама.
Светски дан сајамске индустрије (ГЕД) има за циљ да истакне често и немерљиве позитивне економске, друштвене и културне ефекте које сајамске манифестације доносе локалним заједницама и глобалној привреди, размени идеја, искустава и иновација у свим областима живота важним за друштво и привреду у целини.
„Континуирано повећавање медијске и комуникационе видљивости ове историјске бранше старе много векова једна је од кључних мисија и циљева овог празника, којим се слави развој и успех“, истиче се у саопштењу.
Према подацима УФИ за претходну годину, са преко 493 милијарде евра пословне продаје за учеснике, око 50.000 изложби имало је невероватан утицај на глобалну економију. Поред тога, трошкови посетилаца и излагача “направили” су више од 299 милијарди евра како за ланац вредности изложбене индустрије (организатори, места и пружаоци
услуга) тако и за активности у вези са туризмом (смештај, храна и путовања).
Допринос сајамских манифестација глобалном БДП-у прелази 179 милијарди евра. Директно и индиректно изложбама је подржано 3,4 милиона укупних радних места.
Више од 4,8 милиона излагача привукло је преко 353 милиона посетилаца.
Као кључни представник сајамске индустрије овог дела Европе, члан УФИ од 1957. године, па чак и добитник УФИ награде за најкреативнију активност 2019. године, Београдски сајам је између два празника био домаћин чак педесетак сајамских манифестација различитог формата, од глобално познатих, масовних и дуготрајних до оних организованих за потребе мањег броја излагача и посетилаца, у широком распону од привредних и тржишно-промотивних до културних, спортских, естрадних или оних са конференцијским предзнаком.
„За Београдски сајам Светски дан сајамске индустрије је прилика да активно провери своју улогу у привредном и друштвеном животу земље и подсети да је Београдски сајам у тој улози незамењив“, наводи се у саопштењу.
U aprilu 345.989 dolazaka turista u Srbiju, najviše stranaca iz Rusije 15.417
Преузмите андроид апликацију.