Samo vozila sa nultom emisijom od 2035. Takvo rešenje predlaže Evropska unija i dobila je još jednog saveznika u ovoj borbi, Nemačku.
Štaviše, dovedena je u pitanje određena ideja koja je bila svojevrsni spas za motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Pre mesec dana nemački ministar saobraćaja Volker Wissing se usprotivio ideji da Evropska unija zabrani prodaju automobila s unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. godine. Takav potez bi bio značajan korak prema smanjenju ukupnih emisija CO2 eliminacijom na nulu u sektoru drumskog saobraćaja.
Tema je ponovo pokrenuta tokom najnovijeg sastanka u Briselu. Ovaj put, međutim, nemačka ministarka zaštite okoline Steffi Lemke je objavila da vladajuća koalicija u Berlinu u potpunosti podržava plan “u svim njegovim tačkama”. I to zatvara vrata jednom od potencijalnih rešenja.
Nemačka se do sada zalagala za zabranu prodaje tradicionalnih benzinskih i dizelskih motora, ali je zahtevala da se motori s unutrašnjim sagorevanjem očuvaju nakon 2035. godine, pod uslovom da budu pogonjeni sintetičkim gorivima. Oni su praktično CO2 neutralni. Sada, međutim, Lemke ne dozvoljava ni takvu mogućnost, čime se zatvaraju vrata tehnologiji na kojoj već neko vreme rade Porše ili Audi. Neke zemlje, poput Holandije ili Belgije, čak su se odlučile da se zabrana uvede ranije – od 2030. godine.
Preuzmite android aplikaciju.