„Inter siti“, od prestonice do Novog Sada, i nazad, ima samo jedno stajalište, novobeogradsko.
Još dva dana vozi samo stručne ekipe. Testiraju softver, kočione sisteme i samu prugu.
I to brzinom od 200 kilometara na sat, pišu Novosti.
„Štadlerova“ garnitura upravo je stigla iz Novog Sada. U „Prokopu“ je na kratkoj pauzi. Mašinovođa Zoran Đurđević prelazi u drugu upravljačku kabinu, na suprotnom kraju voza. Posle kratkog predaha, kreće nazad za Srpsku Atinu.
„Voz je najsavremeniji i najmoderniji u regionu“, ponosan je mašinovođa Đurđević. „Ima 316 mesta za sedenje, a 24 su prvog razreda. Ima najnoviji sistem sigurnosti. Brzina je 200 kilometara na sat. Zato je i tako visok stepen sigurnosti. Voz je četvorodelni.
Zoran već 28 godina upravlja vozovima. Njegovim stopama krenuo je i sin Aleksandar, koji kroti „teretnjake“ u „Srbija kargu“. I deda mu je bio mašinovođa, a odnedavno je i brat. Da bi seo za novu garnituru, i to „dabl deker“, morao je da prođe obuku u Švajcarskoj.
„Teže ga je voziti jer je zahtevniji. Ima više uređaja, više tehnike“, dodaje Zoran.
„Pažnja ne sme da popusti nijednog momenta. Maksimalna je kao i brzina. Mi do sada nismo imali ovako brze vozove. Do sada smo mogli da vozimo najviše 120 kilometara na sat. Što se tiče udobnosti, odličan je. Ima vazdušno ugibljenje. Savršenstvo.“
Prva klasa sedišta ima osvetljenje za čitanje, mogu da se pomeraju levo i desno. Jedan mašinovođa će najverovatnije u smeni tri puta prelaziti put do Novog Sada i nazad.
„Na testiranju, bez putnika, za 80 do 100 sekundi voz dostiže brzinu od 200 kilometara na sat“, dodaje Zoran.
„I sada u testiranju saobraćamo tom brzinom, ali ne na svakom delu. U knjižici reda vožnje stoji, na primer, da od Beograda do Novog Beograda možemo maksimalno 100 kilometara na sat. Od Novog Beograda do Batajnice se sme do 120 kilometara na sat. Ovo je zadnja reč tehnike. U mom radnom veku nisam vozio bolje garniture. Osećamo sigurnost i moć voza. Kao kad neko sedne u dobar auto.“
Najveću dozvoljenu brzinu od 200 kilometara na sat putnici će osetiti od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara. „Inter siti“ će ići pet puta dnevno, a putovanje će trajati u proseku 36 minuta. Garnitura istog tipa saobraćaće i kao „Regio ekspres“. Osim početne i poslednje, ovaj voz će stajati na još sedam stanica i imaće po četiri polaska dnevno. Ovakvo putovanje će trajati u proseku 49 minuta. Pored „dabl deker“ vozova, od Beograda do Novog Sada će voziti i nešto stariji tip elektromotorne garniture. Kao „Regio“ će stajati na svim stanicama, po devet puta dnevno, i voziće u proseku 57 minuta.
„Pre rekonstrukcije pruge, putovanje od „Beograd centra“ do Novog Sada je trajalo od 90 do 110 minuta“, kaže Dragana Stanović, direktor Centra za marketing i medije u „Srbija vozu“.
„Novi „Kiss 200“ vozovi raspolažu sa 316 mesta, a 301 sedište ima utičnicu za punjenje laptopa i mobilnog uređaja. Dva su mesta za invalidska kolica. Ima dva bara sa automatima za tople napitke i hranu, kao i toalet za osobe sa ograničenom pokretivošću, dva ženska i dva muška. Novi vozovi zahtevaju drugačiji sistem održavanja, a prema preporuci proizvođača. U toku su obuke radnika za održavanje različitih sistema, koji su instalirani na vozu.
„Srbija voz“ od 1. februara traži ime za najbrže vozove. Dosad je stiglo čak 3.500 predloga, ali pobednik još nije izabran.
Cenovnik još nije formiran. Prema ranijim najavama povratna karta, za najbrži voz, koštaće 1.600 dinara. Da li će biti povlašćenih kategorija i koliko će oni plaćati uslugu, još se ne zna. Putnici u vozu mogu da kupe osveženje. Angažovana je firma koja obezbeđuje ketering. Za početak, na raspolaganju će biti dva stjuarta, a ako se pokaže da ima posla za više, biće ih još.
Kako danas izgledaju železničke stanice na pruzi između Novog Sada i Beograda? (VIDEO)
Preuzmite android aplikaciju.