Više od trećine Nemaca ili tačnije 37 procenata izjavilo je da sada u prodavnici kupuje samo ono najosnovnije. Osim toga, Nemci su pesmistični kada se radi o njihovoj životnoj situaciji u narednom periodu i uopšte kada je reč ekonomskim prilikama u zemlji.
U Evropi po ovom pitanju od Nemaca su pesmističniji Francuzi i Italijani a u svetu na vrhu liste su Japanci.
Ovo su neki od rezultata najnovijeg „EY Future Consumer Indexa“ – globalnog istraživanja u kojom je ispitano više od 23.000 potrošača. U Nemačkoj je u istraživanju učestvovalo 1.000 osoba.
EY je skraćenica za „Ernest & Jang“, jedna od četiri glavne konsultantske firmi u svetu u oblasti knjigovodstva i poreza. Ima 395.000 zaposlenih, od toga u Nemačkoj više od 11.100.
Ogroman deo stanovništva u Nemačkoj zabrinut je zbog visokih ili rastućih troškova energije (86 procenata), troškova za hranu i kućne potrepštine (84 procenta), kao i troškova za benzin i druga goriva (69 procenata).
Interesantno je da je 40 procenata zbog svoje finansijske situacije prešlo sa brendiranih proizvoda na slične ali mnogo jeftinije, koje supermarketi i drogerije obično nude pod svojim imenom.
Zbog krize potrošači u Nemačkoj žele da smanje svoje troškove kod dostave namirnica (49 procenata) i gotovih jela (48 procenata), kod članstva u teretanama (43 procenta) i troškove za posete restoranima, pozorištima i bioskopima (40 procenata).
Preuzmite android aplikaciju.