Више од трећине Немаца или тачније 37 процената изјавило је да сада у продавници купује само оно најосновније. Осим тога, Немци су песмистични када се ради о њиховој животној ситуацији у наредном периоду и уопште када је реч економским приликама у земљи.
У Европи по овом питању од Немаца су песмистичнији Французи и Италијани а у свету на врху листе су Јапанци.
Ово су неки од резултата најновијег „EY Future Consumer Indexa“ – глобалног истраживања у којом је испитано више од 23.000 потрошача. У Немачкој је у истраживању учествовало 1.000 особа.
ЕY је скраћеница за „Ернест & Јанг“, једна од четири главне консултантске фирми у свету у области књиговодства и пореза. Има 395.000 запослених, од тога у Немачкој више од 11.100.
Огроман део становништва у Немачкој забринут је због високих или растућих трошкова енергије (86 процената), трошкова за храну и кућне потрепштине (84 процента), као и трошкова за бензин и друга горива (69 процената).
Интересантно је да је 40 процената због своје финансијске ситуације прешло са брендираних производа на сличне али много јефтиније, које супермаркети и дрогерије обично нуде под својим именом.
Због кризе потрошачи у Немачкој желе да смање своје трошкове код доставе намирница (49 процената) и готових јела (48 процената), код чланства у теретанама (43 процента) и трошкове за посете ресторанима, позориштима и биоскопима (40 процената).
Преузмите андроид апликацију.