Nakon svetske premijere i ogromne pažnje svetske javnosti i medija, projekat „Prehistoric MetaHuman“ – virtuelno oživljavanje praistorijskog čoveka iz Lepenskog vira, premijerno će biti predstavljen i domaćoj publici sutra, 4. marta u Narodnom muzeju u Beogradu.
Posetioci muzeja biće deo naučne i digitalne revolucije, budući da je u pitanju inovativni projekat srpskih naučnika i inovatora, koji je realizovan uz podršku nacionalne platforme „Srbija stvara“.
Prvi put u istoriji čovečanstva, verno prikazano digitalno lice praistorijskog čoveka iz Lepenskog vira, animirano je i “oživljeno” uz pomoć vrhunske „Metahuman“ tehnologije razvijene u Srbiji.
Potraga za informacijama o tome kako su ljudi u praistoriji živeli i izgledali, decenijama zaokuplja pažnju naučnika i opšte javnosti.
Odgovor na ovo pitanje sada je konačno ponudila grupa naučnika i inovatora iz Srbije na čelu sa prof. dr Sofijom Stefanović.
Na bazi analize iskopanih kostiju prvo je urađen realističan 3D model lobanje praistorijskog čoveka, a potom je uz pomoć vrhunske „Metahuman“ tehnologije, koju je razvila domaća gejming kompanije i Unreal Engine-a softvera, praistorijski čovek virtuleno i „oživeo“.
Tim je razvio u potpunosti revolucionarni pristup korišćenju podataka koji se mogu dobiti analizom drevnih ljudskih skeletnih ostataka i kreirao digitalni biokintetički model lica.
Naučnica Sofija Stefanović, po čijoj ideji je i realizovan projekat, objašnjava ovo izuzetno dostignuće:
„Koristili smo novu tehnologiju pod nazivom “Digitalni drevni ljudi” koja kombinuje niz različitih metoda za izradu naučno zasnovane osteobiografije drevnih ljudi. Metode obuhvataju najsavremenije protokole za proučavanje kostiju, a te podatke koristili smo da podržimo fizičku rekonstrukciju lica na osnovu kostiju lobanje. Usledio je transport rekonstruisanog lica do digitalnog biokinetičkog modela koji simulira njegovu gestikulaciju lica“, kaže Stefanović.
Ova inovacija iz Srbije već je izazvala ogromnu pažnju svetskih medija i stručne javnosti, ističe Ana Ilić, viša savetnica predsednice Vlade Srbije za kreativne industrije i turizam, koja predvodi tim platforme Srbija stvara, uz čiju podršku je realizovana ova važna inovacija.
„Ovaj neverovatan spoj nauke i gejming industrije, koja posebno doživljava svoj procvat u Srbiji, imaće uticaja i odjeka i u brojnim drugim granama kreativnih industrija, pre svega u produkciji video sadržaja, ali i u obrazovanju, muzeologiji… To je upravo misija i cilj za koji se zalaže platforma Srbija stvara – razvoj I podrška multidisciplinarnost, saradnje u oblasti inovacija i kreativnih industrija, podrška talentima, ali i predstavljanje Srbije u svetu kao moderne i inovativne zemlje. Veoma sam zahvalna našim kreativnim ambasadorima koji su nas prepoznali kao pouzdanog partnera i koji ovim otkrićem Srbiju postavljaju među najinovativnije zemlje sveta“, ističe Ilić.
Planina Rtanj: Misteriozna srpska “piramida” sa koje Đoković sakuplja energiju
Preuzmite android aplikaciju.