Након светске премијере и огромне пажње светске јавности и медија, пројекат „Prehistoric MetaHuman“ – виртуелно оживљавање праисторијског човека из Лепенског вира, премијерно ће бити представљен и домаћој публици сутра, 4. марта у Народном музеју у Београду.
Посетиоци музеја биће део научне и дигиталне револуције, будући да је у питању иновативни пројекат српских научника и иноватора, који је реализован уз подршку националне платформе „Србија ствара“.
Први пут у историји човечанства, верно приказано дигитално лице праисторијског човека из Лепенског вира, анимирано је и “оживљено” уз помоћ врхунске „Метахуман“ технологије развијене у Србији.
Потрага за информацијама о томе како су људи у праисторији живели и изгледали, деценијама заокупља пажњу научника и опште јавности.
Одговор на ово питање сада је коначно понудила група научника и иноватора из Србије на челу са проф. др Софијом Стефановић.
На бази анализе ископаних костију прво је урађен реалистичан 3Д модел лобање праисторијског човека, а потом је уз помоћ врхунске „Метахуман“ технологије, коју је развила домаћа гејминг компаније и Unreal Engine-а софтвера, праисторијски човек виртулено и „оживео“.
Тим је развио у потпуности револуционарни приступ коришћењу података који се могу добити анализом древних људских скелетних остатака и креирао дигитални биокинтетички модел лица.
Научница Софија Стефановић, по чијој идеји је и реализован пројекат, објашњава ово изузетно достигнуће:
„Користили смо нову технологију под називом “Дигитални древни људи” која комбинује низ различитих метода за израду научно засноване остеобиографије древних људи. Методе обухватају најсавременије протоколе за проучавање костију, а те податке користили смо да подржимо физичку реконструкцију лица на основу костију лобање. Уследио је транспорт реконструисаног лица до дигиталног биокинетичког модела који симулира његову гестикулацију лица“, каже Стефановић.
Ова иновација из Србије већ је изазвала огромну пажњу светских медија и стручне јавности, истиче Ана Илић, виша саветница председнице Владе Србије за креативне индустрије и туризам, која предводи тим платформе Србија ствара, уз чију подршку је реализована ова важна иновација.
„Овај невероватан спој науке и гејминг индустрије, која посебно доживљава свој процват у Србији, имаће утицаја и одјека и у бројним другим гранама креативних индустрија, пре свега у продукцији видео садржаја, али и у образовању, музеологији… То је управо мисија и циљ за који се залаже платформа Србија ствара – развој И подршка мултидисциплинарност, сарадње у области иновација и креативних индустрија, подршка талентима, али и представљање Србије у свету као модерне и иновативне земље. Веома сам захвална нашим креативним амбасадорима који су нас препознали као поузданог партнера и који овим открићем Србију постављају међу најиновативније земље света“, истиче Илић.
Planina Rtanj: Misteriozna srpska “piramida” sa koje Đoković sakuplja energiju
Преузмите андроид апликацију.