Mlađi kupci u dobi od 18 do 35 godina smatraju da je i zamrznuto meso, voće i bobičasto voće jednako dobro ili čak bolje od svežeg zbog mogućnosti očuvanja vitamina i hranjivih materija zamrzavanjem, pokazalo je najnovije istraživanje.
Zamrznuta hrana postaje sve popularnija ne samo zato što su mnogi tokom pandemije pravili zalihe ovih namirnica nego i zbog toga što potrošači shvataju da je sveža hrana skuplja, a i češće se kvari.
Prema nedavnom istraživanju “Diloita”, sprovedenom na 2 000 ljudi, 65 odsto ispitanika je reklo da su cene sveže hrane porasle za osam odsto u odnosu na prošlu godinu, dok 82 procenta ispitanika misle da to poskupljenje nije opravdano. Gotovo polovina je izjavila da se cene zamrznute hrane uopšte nisu menjale tokom ovog perioda.
Popularnost zamrznute hrane posebno je primetna kod mlađe populacije. Oko 57 odsto anketiranih starosti od 18 do 34 godine veruje da je smrznuto povrće jednako dobro ili bolje od svežeg, dok takvo mišljenje ima 39 procenata kupaca koji imaju 55 i više godina. Primećeno je da su najveći proizvođači počeli da prave zdrave obroke, zamrznute i sa upadljivim etiketama koje sugerišu da je reč o inovacijama na tržištu.
Popularna je i konzervirana hrana
Potrošači u Srbiji prednost daju svežim namirnicama iako postoji i navika kupovine zamrznutih proizvoda, posebno voća i povrća van sezone. Stručnjaci kažu da je zamrznuta hrana bolja od konzervisane zbog količine soli koja se dodaje pri konzervisanju. U neke konzervisane vrste voća dodaje se i šećer. S druge strane konzervisanje može poboljšati bezbednost hrane, naročito one sklone razvoju patogena. Tokom ovog procesa hrana se steriliše i rezultat je veći gubitak hranjivih sastojaka, ali kada se konzervišu voće i povrće, mogu da traju godinama i kupci mogu biti sigurni da je ta hrana bezbedna.
Preuzmite android aplikaciju.