Tojota Motors će smanjiti proizvodnju automobila u septembru za 40% u odnosu na prvobitni plan, saopštila je danas ta kompanija, poslednja u nizu velikih proizvođača vozila koju je kritična nestašica poluprovodnika naterala na takav korak.
Najveći svetski proizvođač automobila po obimu prodaje ipak je prošao bolje od rivala, pošto je napravio veće zalihe čipova shodno planu o kontinuitetu poslovanja usvojenom nakon zemljotresa 2011. i nuklearne katastrofe u nuklearki Fukušima, ocenjuje agencija Rojters.
Međutim, ponovni rast korona slučajeva širom Azije, iskomplikovao je krizu s poluprovodnicima.
Jedan izvršni direktor Tojote rekao je da septembarsko smanjenje proizvodnje obuhvata 15 fabrika u Japanu i inostranstvu, te da je planirana globalna proizvodnja kompanije za taj mesec smanjena za oko 360 000 vozila.
Tojotine akcije su na zatvaranju trgovanja bile u minusu od 4,4 posto, što je njihov najveći dnevni pad od decembra 2018. godine, povukavši referentni indeks Tokijske berze Nikei na sedmomesečni minimum.
Tojota je već zaustavila linije za montažu vozila u nekim fabrikama u Japanu tokom poslednjih dana jula i početkom avgusta, ali i u vijetnamskoj fabrici u Tahari, zbog rasta infekcija u toj zemlji zbog čega je nabavka delova bila ograničena, izvestio je ranije poslovni list Nikei, prenosi Tanjug.
Rojters je ovog meseca izvestio, pozivajući se na upućene neimenovane izvore, da je Tojota takođe obustavila proizvodnju na jednoj montažnoj liniji u Guangdžou u Kini, u zajedničkoj fabrici koju vodi sa kineskim partnerom Guangdžou Automobilskom grupom.
Prošlog meseca, Tojota je i na Tajlandu suspendovala proizvodnju u tri fabrike zbog nestašice delova uzrokovane pandemijom.
O prodaji Ferari vozila tokom pandemije pročitajte ovde.
Preuzmite android aplikaciju.