Visoka inflacija i rast potrošačkih cena stvara sve veću napetost na relaciji velikih trgovinskih lanaca i multinacionalnih kompanija, proizvođača hrane.
Poslednji u nizu sukoba je između nemačkog trgovinskog lanca „Lidl” i planetarno poznatog proizvođač slatkiša „Haribo”, takođe sa sedištem u Nemačkoj, koji, kako su objavili mediji u toj zemlji, više ne sarađuju.
„Haribo” je, navode, obustavio dostavu svojih proizvoda ovom trgovcu na nemačkom tržištu, a predstavnik te kompanije rekao je kako je „istina da njihove proizvode potrošači trenutno neće naći na policama „Lidla”. Takođe, potvrđeno je i da je „Haribo” od „Lidla” tražio više cene svojih proizvoda, prenosi portal „Poslovni”. U toj kompaniji smatraju da su poskupljenja opravdana u kontekstu izuzetno povećanih cena logistike i sirovina. „Lidl”, međutim, za sada nije komentarisao taj zahtev.
Time se ponavlja situacija iz 2020. kada je „Lidl”, iz istih razloga, izbacio proizvode kompanije „Haribo” iz svog asortimana.
„Privremena izbacivanja proizvoda iz prodajnog asortimana dobro su poznato taktičko sredstvo povećanja pritiska na dobavljača“ rekao je tada proizvođač za nemačke medije. Ovo je još jedan dokaz da bi, smatraju analitičari, spor između „Hariba” i „Lidla” mogao potrajati.
Istovremeno, „Haribo”, koji posluje na više od sto tržišta i beleži odlične rezultate, mogao bi, kako napominju, da izdrži i ovaj status bez većih posledica.
Poznavaoci iz prehrambene industrije ističu da su ovakvi sporovi u vezi s uslovima poslovne saradnje u segmentu robe široke potrošnje sve učestaliji. Od onih većih imali smo prošle godine sukob „Teska” i „Hajnca” zbog poskupljenja. Popularni kečap nestao je na neko vreme sa polica jer najveći lanac trgovina u Britaniji ne želi da prihvati nove, uvećane cene.
Preuzmite android aplikaciju.