Гост нове епизоде видео серијала „Танјуг Рефлектор“ био је управник Српског народног позоришта (СНП) Александар Станков који је говорио о својим плановима након недавног постављења за управника куће из Новог Сада.
Станков је подсетио да се налази на челу једне од најважнијих установа културе у нашој земљи, основаној пре 160 година, и да као управник СНП осећа велику одговорност у наредне четири године.
„СНП је у 21. веку модерно позориште које иде крупним корацима напред у иновацијама, новим погледима на културу, на представе“, рекао је Станков додавши да му је циљ стављање у центар „публике и ширење духовности и културе наших суграђана“.
Према његовим речима, СНП као један од највећих капитала има људе, а три велика ансамбла Драме, Опере и Балета, у години када је Нови Сад европска престоница културе, спремна су да ту кућу сврстају у врхунске светске театре.
Станков је на положај управника СНП дошао као управник Опере те куће, и признаје да оперу познаје у душу као своју пасију.
„Опера СНП има велике капацитете да стане раме уз раме са великим светским операма“, оценио је Станков.
Током пандемијских месеци, када су сва позоришта била затворена, ансамбл Опере СНП није стајао, а Станков подсећа да су у настојању да остану уз публику дошли на идеју о јутјуб видеу „О бела ћао“, где чланови оркестра позоришта изводе онлајн италијанску борбену песму из Другог светског рата.
„То нас је понукало да наставимо у том правцу тако да смо целе те пандемијске године имали један мало другачији приступ публици, што се показало веома благородно у смислу посете СНП-у“, рекао је Станков.
Управник СНП је истакао да је круна њиховог рада опера „Аида“ летос изведена на Петроварадинској тврђави.
„Све што смо радили у опери је примењиво на цео СНП. Сви су спремни на нове приступе прилажења публици. У свету постоји криза публике и потебно је обновити публику, довести младу публику у позоришне сале“, упозорио је Станков.
Према његовим речима, чињеница је да доста људи никада није ушло у позориште, али разлог за то није финансијски пошто су цене позоришних улазница симболичне.
„Битан је приступ новој публици и маркетиншки део морамо да унапредимо и заинтересујемо људе да дођу и виде шта се дешва у позоришту“, навео је Станков.
Током нове сезоне СНП-а у фебруару нас очекују драма „Код вечите славине“ у режији Соње Петровић и копродукцији са Опенс, скоро су завршени „Дани Вука Торбице“, а у опери предстоји премијера домаће опере „Владимир и Косара“ и у балету „Ане Карењине“.
Otvaranje SNP-a i spektakularna premijera opere “Aida” (FOTO)
Преузмите андроид апликацију.