Каква је тражња за новим аутомобилима у нашој земљи?
У оквиру онлине манифестације коју организује под називом Дани нових возила, сајт Половни аутомобили реализовао је истраживање о куповини нових возила.
Истраживање је обухватило анализу продаје нових аутомобила у првом кварталу текуће године, као и анкету која је обухватила 7.698 испитаника, посетилаца сајта који су у потрази за новим или половним аутомобилом.
Каква је продаја нових аутомобила и шта се купује?
Према анализи коју је спровео сајт Половни аутомобили на основу података прикупљених у сарадњи са „CUBE Team“, у првом кварталу текуће године продато је 5.019 нових аутомобила, приближно исто као у посматраном периоду претходне, 2021, када је продато 4.997 возила.
Када овакве резултате упоредимо са првим кварталом 2020. године приметан је раст продаје у текућој години од 11%.
Наведени подаци недвосмислено указују на опоравак тржишта нових аутомобила од иницијалног удара пандемије.
Ипак, веома је значајно имати у виду и податке из 2019. године, када тржиште још увек није било измењено, те на основу таквог поређења може добити реалнија слика стања.
Продаја нових возила у првом кварталу текуће године је за свега 2% мања у односу на исти период 2019. године, те можемо закључити да су овакви резултати готово достигли оне из периода пре пандемије.
Када је реч о гориву, односно избору погонског агрегата, купци нових аутомобила су и у првом кварталу ове године највише куповали бензинце – чак 60% продатих нових аутомобила.
На другом месту је дизел са 19,82%, док су хибридна возила трећа по продаји (15,06%).
Најпродаванији бренд када је реч о новим нових аутомобилима и у текућој години је Шкода, а редом следе Toyota, Hyundai, Fiat и Dacia.
Због чега се купци одлучују за куповину новог аутомобила?
Више од 75% испитаника никада до сада није купило нови аутомобил. Међутим, чак 30% анкетираних у истраживању сајта Половни аутомобили планира куповину новог аутомобила у будућности.
Када је реч о временском периоду, највећи број њих навело је да куповину новог аутомобила планира у наредних 5 година (36%), затим у наредних годину дана (27,1%) и наредна 3 месеца (14,5%).
Испитаници који планирају куповину новог аутомобила у оквиру анкете открили су и разлоге због којих су се определили за ново, а не половно возило.
Најчешће наведен разлог који је обележило више од 40% испитаника јесте да при куповини новог аутомобила нема потребе за додатним озбиљним улагањима.
За нов аутомобил купци се одлучују и због сигурности у погледу техничку исправност новог аутомобила (39,2%), фабричке гаранцију (32,9%), сигурнијег избора и куповине (27,9%), лакше касније продаје (21,8%), веће безбедности (21,8%).
Са друге стране, истраживањем је испитано и због чега готово 70% купаца не планира куповину новог аутомобила у будућности, већ се пре опредељује за половни.
Међу разлозима издвајају се недостатак финансијских средстава за куповину новог аутомобила (66,2%) и брже губљење на вредности новог возила (35%).
Колико новца су купци спремни да издвоје за куповину новог аутомобила?
Највећи број испитаника планира куповину повољнијег новог аутомобила – до 13.000 EUR (26,5%).
Затим следи ценовни ранг од 13.000 до 15.000 EUR (21,7%), те ценовни ранг од 15.000 до 20.000 EUR (19,8%).
Преузмите андроид апликацију.