Struja za proizvodnju ovakvog goriva dobija se pomoću vetroelektrana.
Evropska unija planira da zabrani benzince i dizelaše do 2035. godine osim u jednom slučaju – da ih pokreće klimatski neutralno sintetičko gorivo.
Kakva je njegova budućnost? S obzirom na to da se kompanije poput Poršea i Tojote svim silama trude da pokrenu takvu industriju, ne bi li tako obezbedili da produže život svojim ikonama poput 911 ili Lend Cruzera, budućnost je prilično svetla.
Porše već ima funkcionalan pilot projekt, kompaniju za proizvodnju e-goriva u Čileu u kojoj se stalno beleže udari vetra do 120 km/h. Dakle, struja za proizvodnju goriva dobija se pomoću vetroelektrana.
Počevši od ove godine, očekuje se da će pilot postrojenje proizvoditi oko 130.000 litara takozvanog e-goriva godišnje. Porše će preuzeti ovaj volumen u celosti i u početku će ga koristiti u sportskim takmičenjima.
Ova kompanija takođe u budućnosti planira da koristiti sintetička goriva u svojim modelima s motorom sa unutarnjim sagorevanjem, uključujući i klasike.
U Poršeu smatraju da je sa industrijskom proizvodnjom sintetičkih goriva moguće osigurati cenu manju od dva evra po litri. Takođe, neki proizvođači motornih ulja već spominju mogućnost da bi sintetička goriva mogla koštati oko 80 centi po litri, što je oko 94 dinara.
E-goriva proizvedena iz vode i ugljen dioksida ekstrahiranog iz vazduha, s primenom za automobile, avione i brodove, imaju prednost u odnosu na čist vodonik jer se mogu lakše transportovati. Sintetička goriva mogu se pripremiti za dizelaše i benzince.
Aparati u domaćinstvu koji troše najviše električne energije
Preuzmite android aplikaciju.